уста моя возглаголют премудрость и поучение сердца моего разум

Глава 59. Прокимени, апостоли, аллилуиаре, Евангелиа, и причастни общи святых, ихже егда творим службу

Служба Пресвятыя Богородицы

На утрени прокимен, глас 7: Помяну имя Твое во всяком роде и роде.

Стих: Отрыгну сердце мое слово благо:

Евангелие Луки, зачало 4.

На литургии прокимен, глас 3. Песнь Богородицы: Величит душа моя Господа, и возрадовася дух мой о Бозе Спасе моем.

Стих: Яко призре на смирение Рабы Своея, се бо от ныне ублажат Мя вси роди.

Апостол к филипписием, зачало 240. Или другий, ко евреем, зачало 320.

Аллилуиа, глас 8: Слыши Дщи и виждь, и приклони ухо Твое.

Стих: Лицу Твоему помолятся Богатии людстии.

Евангелие Луки, зачало 54.

Причастен: Чашу спасения прииму, и имя Господне призову.

Служба святых небесных безплотных сил

Прокимен, глас 4: Творяй ангелы своя духи, и слуги своя пламень огненный.

Стих: Благослови душе моя Господа, Господи Боже мой возвеличился еси зело.

Апостол ко евреем, зачало 305.

Аллилуиа, глас 5: Хвалите Господа вси ангели Его, хвалите Его вся силы Его.

Стих: Яко Той рече, и быша: Той повеле, и создашася.

Евангелие Луки, зачало 51. Или Матфеа, зачало 52.

Причастен: Творяй Ангелы Своя:

Служба святых пророков общая

Прокимен, глас 4: Ты Иерей во век по чину Мельхиседекову.

Стих: Рече Господь Господеви моему седи одесную Мене, дóндеже положу враги Твоя подножие ног Твоих.

Апостол к коринфяном, зачало 157: Другий ко евреем, зачало 214: Третий соборнаго послания Иаковля, зачало 57.

Аллилуиа, глас 5: Моисей и Аарон в иереех Его, и Самуил в призывающих имя Его.

Стих: Свет возсия праведнику, и правым сердцем веселие.

Евангелие Матфеа, зачало 97. И Луки, зачало 222.

Причастен: В память вечную:

Служба святых апостолов общая

Прокимен, глас 8: Во всю землю изыде вещание их:

Стих: Небеса поведают славу Божию:

Апостол к коринфяном, зачало 131.

Аллилуиа, глас 1: Исповедят Небеса чудеса Твоя Господи.

Стих: Бог прославляемь в совете святых.

Евангелие апостола единаго, от Матфеа, зачало 34. Апостолов обще Евангелие Луки, зачало 50, или 51.

Причастен: Во всю землю изыде вещание их:

Прокимен, глас 1: Уста моя возглаголют премудрость, и поучение сердца моего разум.

Апостол ко евреем, зачало 318.

Аллилуиа, глас 2: Уста праведнаго поучатся премудрости, и язык его возглаголет суд.

Стих: Закон Бога его в сердце его, и не запнутся стопы его.

Евангелие Иоанна, зачало 37.

Причастен: В память вечную:

Служба святителей общая

Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми?

Апостол ко евреем, зачало 335.

Аллилуиа, глас 2: Священницы Твои облекутся в правду, и преподобнии Твои возрадуются.

Евангелие Матфеа, зачало 11. И Иоанна, зачало 35 от полу.

Причастен: В память вечную:

Служба преподобных, и Христа ради юродивых общая

Стих: Что воздам Господеви о всех:

Апостол к галатом, зачало 213.

Аллилуиа, глас 7: Блажен муж бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело.

Стих: Сильно на земли будет семя его.

Евангелие Матфеа, зачало 43. И Луки, зачало 24.

Причастен: В память вечную:

Прокимен, глас 7: Возвеселится праведник о Господе, и уповает на Него.

Стих: Услыши Боже глас мой, внегда молити ми ся к Тебе.

Апостол к Тимофею, зачало 292.

Аллилуиа, глас 4: Праведник яко финикс процветет:

Евангелие Луки, зачало 223. И Иоанна, зачало 52.

Причастен: В память вечную:

Служба мучеников общая

Прокимен, глас 4: Святым иже суть на земли Его, удиви Господь вся хотения Своя в них.

Стих: Предзрех Господа предо мною выну, яко одесную мене есть, да не подвижуся.

Апостол к римляном, зачало 99: Или ко евреем, зачало 330.

Аллилуиа, глас 4: Воззваша праведнии, и Господь услыша их, и от всех скорбей их избави их.

Стих: Многи скорби праведным, и о всех их избавит я Господь.

Евангелие Матфеа, зачало 37. Или Луки, зачало 107.

Прокимен глас 8: Восхвалятся преподобнии во славе, и возрадуются на ложах своих:

Стих: Воспойте Господеви песнь нову, хваление Его в Церкви преподобных.

Апостол ко евреем, зачало 334.

Аллилуиа, глас 2: Священницы Твои облекутся в правду:

Евангелие Луки, зачало 227.

Причастен: В память вечную:

Служба священномучеников общая

Прокимен, глас 7: Честна пред Господем:

Стих: Что воздам Господеви о всех:

Апостол ко евреем, зачало 311, от полу. Или к филипписием, зачало 247.

Аллилуиа, глас 2: Священницы Твои облекутся в правду: Е

Евангелие Луки, зачало 24, и 52, и 77.

Причастен: Радуйтеся праведнии о Господе:

Служба преподобномучеников обща

Прокимен, глас 8: Восхвалятся преподобнии во славе:

Стих: Воспойте Господеви песнь нову:

Апостол преподобномученика единаго, к Тимофею, зачало 291. Преподобномучеником апостол, к римляном, зачало 99.

Аллилуиа, глас 7: Блажен муж бояйся Господа:

Стих: Сильно на земли будет семя Его.

Евангелие преподобномученику единому, Марка, зачало 37. Преподобномучеников, Евангелие Матфеа, зачало 38: И Луки, зачало 224.

Служба святых мучениц общая

Прокимен, глас 4: Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев.

Стих: В Церквах благословите Бога, Господа от источник Израилев.

Апостол к коринфяном, зачало 181. Другий к галатом, зачало 210.

Аллилуиа, глас 1: Терпя потерпех Господа, и внят ми и услыша молитву мою.

Евангелие Матфеа, зачало 222, и Марка, зачало 21.

Служба преподобных жен общая

Прокимен, и Аллилуиа, писан мученицам. Апостол к галатом, зачало 310. Евангелие Матфеа, зачало 104, и Луки, 33. Причастен: В память вечную:

Прокимен, Аллилуиа, и причастен писан преподобномучеником: Апостол ко ефесеем, зачало 333. Евангелие Луки, зачало 324.

Прокимен, писан мучеником. Апостол к коринфяном, зачало 153.

Аллилуиа, глас 2: Се что добро, или что красно, но еже жити братии вкупе:

Евангелие Матфеа, зачало 34.

Причастен: Радуйтеся праведнии о Господе:

Прокимен, глас 7: Души их во благих водворятся.

Стих: К Тебе Господи воздвигох душу мою, Боже мой, на Тя уповах, да не постыжуся во век.

Аллилуиа, глас 8: Блажени, яже избрал и приял еси Господи, и память их в род и род.

Апостоли, и Евангелиа за упокой по вся дни

В понедельник апостол к римлянам, зачало 117. Евангелие Иоанна, зачало 15.

Во вторник апостол к коринфянам, зачало 222. Евангелие Иоанна, зачало 17.

В среду апостол к коринфянам, зачало 178. Евангелие Иоанна, зачало 21.

В четверток апостол к коринфянам, зачало 120. Евангелие Иоанна, зачало 22.

В пяток апостол к коринфянам, зачало 123. Евангелие, Иоанна, зачало 23.

В субботу апостол к солуняном, зачало 170. Евангелие, Иоанна, зачало 17.

Причастен: Блажени, яже избрал:

Поделиться ссылкой на выделенное

Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»

Источник

Толкование на Псалтирь 48:4

Сравнение переводов, параллельные ссылки, текст с номерами Стронга.
Толкование отцов церкви.

Толкование на Псалтирь 48:4 / Пс 48:4

Толкования Пс. 48:4

Афанасий Великий (

Уста моя возглаголют премудрость, и поучение сердца моего разум

Уста моя возглаголют премудрость. Как слушателей разделил на многие разряды, так и учение свое делит на различные виды. Говорит же это лик Апостолов, имея в устах Христа, Который есть Отчая Премудрость. Ибо Апостолы, имея в устах Христа и о Нем всегда поучаясь мыслию, приобрели разумение, и до того изощрили ум свой к уразумению, что понимали Спасителевы притчи, предложенные в Евангелиях. Почему, когда Христос вопросил их: разумеете ли сия вся? глаголаша Ему: ей (Мф. 13:51).

Источник: Толкование на псалмы.

Василий Великий (329/30−379)

Уста моя возглаголют премудрость, и поучение сердца моего разум

Поскольку, по слову Апостола, «сердцем веруется в правду, усты же исповедуется во спасение» (Рим. 10:10), а совокупное действование того и другого в сем деле предполагает совершенство, то пророческое слово сообъяло в себе то и другое — и действование уст и поучение сердца. Ибо если не запасено в сердце добра, то как изнесет устами сокровище не обладающий им втайне? Если имеющий доброе в сердце не возвещает о нем словом, то ему будет сказано: «Премудрость сокровена и сокровище не явлено, кая польза есть во обоих» (Сир. 20:30)? Посему для пользы других «уста моя» да «возглаголют премудрость», а для собственного моего преспеяния сердце да поучается разуму.

Источник: Беседы на псалмы. Беседа на сорок восьмой псалом.

Григорий Нисский (331/5−

Уста моя возглаголют премудрость, и поучение сердца моего разум

Но кто этот, вещающий слово в таком многочисленном и разнородном собрании слушателей? Кто иной, кроме свидетельствующего о Себе, что «возглаголет премудрость и разум»? А глаголет это, кто имеет духа премудрости и разума, эту великую благодать, в которой человек преуспевает внимательностью и размышлением; ибо Пророк, сказав, что не отверзет уст, пока, не приклонит слух к предлагаемому слову, говорит: «уста моя возглаголют премудрость, и поучение сердца моего разум».

Источник: О надписании псалмов.

Иоанн Златоуст (

Ст. 4−5 Уста моя возглаголют премудрость, и поучение сердца моего разум. Приклоню в притчу ухо мое, отверзу во псалтири ганание мое

Призвав вселен­ную, и тем сделав слова свои достоверными, послушай, что говорит он: «уста мои изрекут премудрость и размышление сердца моего — разумение». Другой переводчик (неизвестный переводчик, см. Ориг. Экз.) говорит: «прошеп­чет сердце мое разумение». В еврейском: «произнесет (уагие)». Видишь ли, как он скоро объяснил слова свои? Не о богатствах, говорит, я буду беседовать, не об отличиях, не о власти, не о силе телесной, не о другом чем-нибудь из вещей тленных; я намереваюсь обстоятельно говорить о премудрости, которая не напрасно и не случайно досталась мне. «Приклоню к притче ухо мое, открою в псалтири загадку мою». Другой (неизвестный переводчик, см, Ориг. Экз.): «приклоню к притче ухо мое». В еврейском сказано: «к притче» («ламасал»). «Открою в псалтири загадку мою». Другой (неизвестный переводчик, см. Ориг. Экз.): «загадку мою». В еврейском: «идафи». Какая связь этих слов с выше ска­занными? Вместо учителя я вижу теперь слушателя. Он призвал всех к слушанию чего-то полезного, и когда все пришли и собрались, когда обещал сказать нечто мудрое, тогда, еще не сказав ничего, оставляет место учителя и переходит на место слушателя: «приклоню, говорит, к притче ухо мое». Почему же он поступает так? Весьма благоразумно и согласно с предыдущим. Так как он сказал: «уста мои изрекут премудрость», то, дабы кто-нибудь не подумал, что будет сказано нечто чело­веческое, и в словах: «размышление сердца моего» не подозревал собственного его изобретения, он удостоверяет здесь, что возвещаемое божественно и что он не проповедует ничего собственного, но что слышал, то и говорит. Я приклонил, говорит, слух мой к Богу, услышал от Него, и что низошло свыше в душу мою, то и возвещаю. Подобным образом гово­рил и Исаия: «Господь Бог дал Мне язык мудрых…, пробуждает ухо Мое, чтобы Я слушал» (Ис. 50:4). Также Павел: «вера от слышания, а слышание от слова Божия» (Рим.1 0:17). Видишь ли, что и он был прежде слушателем, а потом стал учителем? Потому другой переводчик и сказал: «и прошепчет сердце мое». Что значит: прошепчет? Про­поет, произнесет некоторую духовную песнь. Если же он на­зывает ее «размышлением сердца моего», не смущайся; что он при­нял от Духа, тому постоянно поучался, о том часто размыш­лял в самом себе, и уже размыслив возвещал другим. Что значит: «к притче»? Это слово имеет много значений. Оно означает и молву, и пример, и порицание, как, напр., когда говорится: «сделал нас притчей у язычников, кивают на нас головою народы» (Пс. 43:15). Притчею называется также зага­дочная речь, которую многие называют вопросом, требующим разрешения, когда она выражает нечто, но из самих слов не ясна, заключая в себе сокровенный смысл, каковы, напр., слова Сампсона: «из ядущего вышло ядомое, и из сильного вышло сладкое» (Суд. 14:14), и — Соломона: «чтобы разуметь притчу и замысловатую речь» (Притч. 1:6). Называется притчею и подобие: «другую притчу предложил Он им, говоря: Царство Небесное подобно человеку, посеявшему доброе семя на поле своем» (Мф. 13:24). Называется притчею и пере­носное выражение, напр.: «сын человеческий! предложи загадку и скажи притчу…: большой орел с большими крыльями» (Иез. 17:2−3), где орлом называется царь. Притчею называется также прообраз и предначертание, как показывает Павел, когда говорит: «верою Авраам, будучи искушаем, принес в жертву Исаака и, имея обетование, принес единородного» (Евр. 11:17), т.е. в прообразе и предначертании.

Итак, что же здесь называет он притчею? Мне ка­жется, так называет он повествование. Не смущайся, что он употребляет речь загадочную и весьма трудную для разумения; он делает это для того, чтобы возбудить слушателя; так как речь легкая для разумения доводит многих до невниматель­ности, то он и говорит притчею. Потому и Христос многое говорил в притчах, а наедине ученикам объяснял их. Притча отличает слушателя достойного от недостойного; достой­ный старается узнать смысл сказанного, а недостойный остав­ляет его без внимания. Так и было тогда, иудеи и трудною для разумения речью не возбуждались и не располагались де­лать вопросы: так мало они внимали сказанному! Прикровенная речь вообще может сильно побуждать к исследованию. Поэтому и Христос поступал так, говорил в притчах, для того, чтобы возбудить и расположить иудеев, беспечных и сонли­вых, к внимательнейшему слушанию. Но они, не смотря и на это, не были внимательны; а ученики слушали прилежно, и когда не разумели, тогда особенно и были внимательны из-за того, что не разумели. Потому Он и объяснял им притчи наедине. Потому и пророк говорит: «приклоню к притче ухо мое, открою в псалтири загадку мою». «Загадка» есть речь прикровенная и зага­дочная, как он говорит и в другом месте: «открою в притчах уста мои, возвещу изначальные гадания» (Пс. 77:2). Ее он осмелился назвать премудростью потому, что был подвигнут божественным откро­вением; сказал: «в псалтири», для того, чтобы показать духов­ный смысл учения и бывшее ему вдохновение свыше; предло­жил наставление в виде песнопения для того, чтобы сделать речь свою приятною. Видишь ли, какое составил он предисло­вие? Призвал вселенную, отверг неравенство, бывающее в жизни, напомнил о природе, смирил высокомерие, обещал сказать нечто великое и высокое, сказал, что ничего не будет говорить от себя, но только то, что слышал от Бога, заме­тил, что речь его будет весьма неясна, чтобы сделать нас внимательнее, обещал научить нас духовной мудрости, о ко­торой размышлял он постоянно. Будем же внимательны и не пропустим ничего. Если слово его есть премудрость, притча и загадка, то требуется напряженное внимание.

Источник: Беседы на псалмы. На псалом 48.

Амвросий Оптинский (1812−1891)

Уста моя возглаголют премудрость и поучение сердца моего разум

Слова эти повторяет Святая Церковь преимущественно в праздники святителей на службах их, но они равно относятся и ко всякому истинному христианину. Всякий благочестивый христианин обязан устами говорить о премудрости Божией, а сердцем поучаться в благих размышлениях и в благих разумениях.

Что такое премудрость Божия? Премудрость Божия есть, во-первых, Сам Сын Божий, воплотившийся от Пресвятыя Девы, и нашего ради спасения, Пострадавший и тридневно Воскресший. Во-вторых, премудрость Божия есть все то, о чем говорится в Святом Евангелии и во всем Священном Писании и писаниях святоотеческих о спасении душ христианских.

Сказано еще в Ветхом Завете, что начало премудрости есть страх Господень, разум же благ всем творящым его (Притч. 1:7), то есть всем живущим по страху Божию дается благой разум духовный. Святой Исаак Сирин пишет: «Положи в основание в житии твоем страх Божий, и в нескольких днех обрящешися во вратах Царствия». А живущий без страха, как говорит Петр Дамаскин, хотя бы жительствовал на небеси, нисколько не воспользуется, как Адам и диавол.

Когда кто начинает забывать страх Божий, не подражая святому Давиду, глаголющему: Предзрех Господа предо мною выну, яко одесную мене есть, да не подвижуся (Пс. 15:8), тогда такой человек помрачается и начинает устами празднословить, судить и осуждать, злословить и уничижать ближних, и сердцем поучаться в помыслах плотских, нечистых. И если он скоро не опомнится, то дойдет и до худых дел, называемых диавольскими, потому что, по слову апостола, исперва диавол согрешает (1 Ин. 3: 8), внушая грешное человеку-христианину. Такие-то дела пришел на землю разрушить Сын Божий, нас ради Пострадавший и Умерший на кресте и тридневно Воскресший.

Феодорит Кирский (386/93−

Ст. 4−5 Уста моя возглаголют премудрость, и поучение сердца моего разум. Приклоню в притчу ухо мое, отверзу во псалтири ганание мое

Произносимыя мною слова, говорит Пророк, исполнены премудрости, Изучил я сие, вняв слухом моим в глубине сокровенным словесам Господним; и что приял слухом, то, как на органе, изглашаю языком. А сим хочет сказать: не собственное что-либо поизношу я, а служу только органом Божией благодати. Притчами же называет иносказания. Ибо и Господь, с народом беседуя в притчах, объяснял сии притчи Апостолам дома. Пророк сказав сие как бы в виде предисловия, начинает потом увещание.

Евфимий Зигабен (

Уста моя возглаголют премудрость и поучение (размышление) сердца моего разум

Сими словами Давид побуждает слушателей к внимательности; ибо он имеет говорить не о временных вещах, но о великих и страшных. Мудростью он называет здесь слова исполненные мудрости; к тому прибавляет, что он произнесет их не без предварительного размышления и не без мысли: размышление, говорит, сердца моего, то есть, строгое соображение ума моего, произнесет слова, исполненные разумения, или слова, для постижения которых требуется разумение.

По словам Василия, сии слова заключают вместе и то и другое, и действие уст и размышление сердца. Если нет блага, собранного в сердце; то как не имеющий стяжания втайне (сердца) изнесет сокровище из уст? А если имеющий блага в сердце не открывает их словом, то к нему будут относиться слова; скрываемая мудрость и не объявляемое сокровище суть одно и тоже: какая польза из того и другого? (Сир. 20:30). Посему уста должны говорить для пользы других; а для нашего собственного успеха сердце должно поучаться знанию. Слова Оригена: Когда размышление сердца доставляет разумение, тогда помышления злые не исходят из сердца и не бывает ничего оскверняющего человека, не дается место диаволу (в изд. Своде).

Источник

[Глава 10] Слу́жба о́бща святи́телю еди́ному

на Го́споди воззва́х стихи́ры, гла́с 6.

Подо́бен: В сю́ отложи́вше:

В е́сь освяще́н Богоно́сец показа́ся, ꙳ пома́зание Бо́жие свято́е, ꙳ Святы́м Ду́хом обложе́н: ꙳ и све́тло входя́ вы́ну ꙳ во свята́я святы́х, ꙳ Богонача́льными светлостьми́ озаря́емь, ꙳ благода́ти причаща́яся ꙳ святы́х та́ин, ꙳ я́ко и́стинный святи́тель пресла́вен, ꙳ со дерзнове́нием моля́ся ꙳ о душа́х на́ших.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Р а́дуйся, зако́на исполне́ние. Ра́дуйся, хра́ме святы́я Тро́ицы, неве́сто нетле́нная. Ра́дуйся, Боже́ственное носи́ло все́х Царя́. Ра́дуйся, огню́ невеще́ственный, я́ко клеща́ нося́щи на рука́х твои́х у́гля: но́вый раю́: вертогра́д затворе́нный: трапе́за Боже́ственная пресве́тлая: голуби́це нескве́рная: Престо́ле вы́шняго: о́др Боже́ственный мы́сленный, ю́же Ду́х Святы́й Отрокови́це осени́.

Крестобогоро́дичен: А́ гнца своего́, ꙳ А́гница нескве́рная дре́вле, и непоро́чная Влады́чица, ꙳ на кре́ст воздвиза́ема я́ко ви́де, ꙳ ма́терски восклица́ше, ꙳ и удивля́ющися вопия́ше: ꙳ Ча́до сла́дкое, ꙳ что́ виде́ние сие́ но́вое и пресла́вное, ꙳ ка́ко лю́дие неблагода́тнии ꙳ суди́щу пила́тову предаю́т Тя́, ꙳ и осужда́ют сме́ртию живота́ все́х: ꙳ но пою́ Твое́ неизрече́нное сло́ве, схожде́ние.

А́ще и́мать самогла́сен.

И ны́не, Богоро́дичен:

К ро́в Тво́й Богоро́дице Де́во, врачевство́ е́сть духо́вное: во́нь бо прибега́юще, от душе́вных неду́г избавля́емся.

Подо́бен: О пресла́внаго чудесе́:

Н е терплю́ Ча́до, ви́дящи Тя́, ꙳ на дре́ве усну́вша, ꙳ бо́дрость все́м подаю́щаго: ꙳ я́ко да и́же дре́вле преступле́ния плодо́м, ꙳ сно́м поги́бельным усну́вшым, ꙳ Боже́ственную и спаси́тельную бо́дрость пода́си, ꙳ Де́ва глаго́лаше пла́чущи: ꙳ ю́же велича́ем.

А́ ще ли пра́зднуеши с полиеле́ем, глаго́ли Богоро́дичен: воскре́сный: Ца́рь Небе́сный: [пи́сан в конце́ кни́ги сея́.]

Вхо́д. Проки́мен дне́.

Чте́ния 3 святи́тельская, [пи́сана в конце́ кни́ги сея́].

На стихо́вне стихи́ры, гла́с 8:

Сти́х: Честна́ пред Го́сподем сме́рть преподо́бных Его́.

Сти́х: Что́ возда́м Го́сподеви о все́х, я́же воздаде́ ми́.

И ны́не, Богоро́дичен: воскре́сный: Б езневе́стная Де́во:

А́ще ли не пра́зднуеши, глаго́ли се́й Богоро́дичен:

В лады́чице приими́ моли́тву ра́б Твои́х, и изба́ви на́с от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Крестобогоро́дичен: Т я́ ви́дящи пригвожда́ема на Кресте́ Иису́се, и стра́сти прие́млюща во́лею Де́ва и Ма́ти твоя́, Влады́ко, увы́ мне́, вопия́ше, Ча́до сла́дкое, ра́ны непра́ведно ка́ко терпи́ши? Врачу́, исцели́вый челове́ческое неможе́ние, и от тли́ вся́ изба́вивый благоутро́бием Твои́м.

Тропа́рь во уста́ве.

А́ще ли не́сть уста́ва, глаго́ли се́й тропа́рь, гла́с 4:

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

на Бо́г Госпо́дь, тропа́рь то́йже.

По 1-й кафи́сме, седа́лен, гла́с 1.

Подо́бен: Г ро́б Тво́й:

Служи́тель бы́в Христу́ вся́ческих Влады́це, научи́л еси́ лю́ди, и просвети́л еси́ Боже́ственным креще́нием, к разуме́нию сего́ наста́вль святи́телю: те́мже пропове́дника тя́ и́стины вси́ имену́ем, святи́теля и уго́дника Христо́ва. [Два́жды.]

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Б езневе́стная чи́стая Богоро́дице Де́во, еди́на предста́тельнице ве́рных и покро́в: бе́д и скорбе́й, и лю́тых обстоя́ний все́х изба́ви на Тя́ упова́ние иму́щих отрокови́це, и ду́шы на́шя спаси́ Боже́ственными мольба́ми Твои́ми.

По 2-й кафи́сме седа́лен, гла́с 4:

О т ю́ности взе́м кре́ст тво́й, благочести́вно Христу́ после́довал еси́, увяди́в плотско́е мудрова́ние воздержа́нием: те́мже на святи́тельстем седа́лищи се́д святи́телю, возвели́чил еси́ Влады́ку, и Того́ Пречи́стую Ма́терь, разли́чными дарова́нии твою́ украси́вша ра́ку, и́мярек, Богоблаже́нне. [Два́жды.]

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Д е́во всенепоро́чная, пресу́щнаго Бо́га ро́ждшая, со святи́телем Того́ непреста́нно моли́, оставле́ние прегреше́ний и исправле́ние жития́ да́ти на́м пре́жде конца́, ве́рою и любо́вию пою́щым Тя́ по до́лгу, еди́на всепе́тая.

По Хвали́те и́мя Госпо́дне:

Припе́в: В елича́ем тя́ святи́телю о́тче, и́мярек, и чте́м святу́ю па́мять твою́: ты́ бо мо́лиши за на́с Христа́ Бо́га на́шего.

Псало́м избра́нный: У слы́шите сия́ вси́ язы́цы:

По полиеле́и седа́лен, гла́с 8.

Подо́бен: П рему́дрости:

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Н ебе́сную две́рь и ковче́г, всесвяту́ю го́ру, све́тлый о́блак воспои́м, неопали́мую купину́, слове́сный ра́й, Е́вино свобожде́ние, вселе́нныя всея́ вели́кое сокро́вище, я́ко спасе́ние в не́м соде́лася ми́ру, и оставле́ние дре́вних согреше́ний. Те́мже и вопие́м Ей: моли́ Христа́ Бо́га, прегреше́ний оставле́ние дарова́ти благоче́стно покланя́ющымся пресвято́му рождеству́ Твоему́.

Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са.

Проки́мен: У ста́ моя́ возглаго́лют прему́дрость, и поуче́ние се́рдца моего́ ра́зум.

Сти́х: У ста́ пра́веднаго поуча́тся прему́дрости:

Ева́нглие, святи́тельское, [пи́сано в конце́ кни́ги сея́.]

По 50-м псалме́ стихи́ра, гла́с 6:

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль, по бе́здне стопа́ми гони́теля фарао́на, ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

С вы́шними ли́ки я́ко святи́тель, я́ко Бо́жий служи́тель предстоя́, о на́с приле́жно моли́ся, получи́ти на́м ве́чная блага́я моли́твами твои́ми.

Р а́зумом Бо́жиим обога́щься, сло́во живо́тное от се́рдца источи́л еси́, напоя́я ду́шы оляде́вшыя страстьми́, прему́дре святи́телю Бо́жий, и́мярек, Богоблаже́нне.

Богоро́дичен: С вяще́нный ли́к проро́ческий проявля́ше издале́ча хотя́щую Тя́ бы́ти Бо́жию и́стинную роди́тельницу чи́стая, вы́шшую херуви́м и всея́ тва́ри.

Ирмо́с: Н е́сть свя́т, я́коже Ты́ Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

И ска́пая Боже́ственную сла́дость из усте́н твои́х о́тче, и го́рькаго безбо́жия изсуши́л еси́ ка́пли, напои́в благочести́вых питие́м Бо́жияго ра́зума, блаже́нне.

Богоро́дичен: Р азуме́ти рождества́ Твоего́ чи́стая, неизрече́нныя глубины́ недоуме́ет у́м челове́чь: Бо́г бо себе́ смири́в щедро́т ра́ди, во чре́ве Твое́м всего́ мя обнови́.

Подо́бен: Я ви́лся еси́ дне́сь:

П равове́рно, преподо́бне, це́рковь Христо́ву упа́сл еси́, и ерети́ческия отгна́л еси́ го́рькия пле́велы, в вы́шних водворя́ешися блаже́нне.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

С ло́во о́тчее Христа́ Бо́га на́шего, от Тебе ́ воплоти́вшагося позна́хом Богоро́дице Де́во, еди́на чи́стая, еди́на благослове́нная: те́м непреста́нно тя́ воспева́юще велича́ем.

Крестобогоро́дичен: Н а дре́ве ви́дящи воздви́жена Сы́на Твоего́ Пречи́стая, утро́бою ма́тернею растерза́ема, жа́лостно вопия́ла еси́: увы́ мне́! ка́ко заше́л еси́ Све́те Мо́й безле́тный?

Ирмо́с: Х ристо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я це́рковь Боголе́пно пое́т взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Т ы́ испо́лнен Свята́го Ду́ха, свяще́нный о́тче, и́мярек, лука́выя ду́хи от челове́к отгна́л еси́, ве́рны же духо́вными уче́нии твои́ми сотвори́л еси́.

Е ди́ницу несозда́нную благосло́вил еси́, тре́ми ли́цы разделя́ему, непресеко́му и несме́сну, просвеща́я благочести́выя свяще́нными Богосло́вии твои́ми.

У мертви́в пе́рвее плотска́я мудрова́ния воздержа́нием и труды́, святи́тель Боже́ствен показа́лся еси́, и предста́тель Тро́ице всесвяще́н.

Богоро́дичен: К ля́тва разори́ся пра́бабняя тобо́ю, Богома́ти: ты́ бо на́м Пречи́стая, Исто́чника породила́ еси́, святы́ни присносу́щнаго живота́.

Ирмо́с: Б о́жиим све́том твои́м, бла́же, у́тренюющих ти́ ду́шы любо́вию озари́, молю́ся, тя́ ве́дети, сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Б о́жия Боже́ственне соверша́я, и чисте́йшим по́мыслом чи́стым прикаса́яся, непоро́чен яви́лся еси́, служя́ Бо́гу, я́ко Бо́жий святи́тель свяще́ннейший.

И́ дольстии уго́дницы бы́ша уго́дницы Бо́гу, твои́ми уче́нии честны́ми, и́хже от недосто́йных изъима́я, досто́ин яви́лся еси́ уго́дник Бо́гу вседержи́телю.

Б лагода́тию при́зван бы́в, разруши́л еси́ безбо́жия и́дольская, одожде́нием слове́с твои́х преподо́бне, олядене́вшая сердца́ плодоно́сна соде́лал еси́ Бо́жиею благода́тию.

Богоро́дичен: П о рождестве́ Твое́м стра́ннем пребыла́ еси́ Де́вою, я́коже пре́жде: Бо́г бо бе́ рожде́йся, и претворя́яй вся́ во́лею, безму́жная Мари́е Богоневе́стная.

Ирмо́с: Ж ите́йское мо́ре воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Я зы́к тво́й ду́хом изъощре́н разу́мно, я́ко тро́сть скоропи́сца, написа́ в сердца́ благочести́вых сло́во благода́тное, всесвяще́нне о́тче, Бо́жиим манове́нием.

Б оже́ственным поуча́яся, я́ко входя́ в мы́сленная свята́я святы́х, ве́рных соверша́еши ду́хом, Тро́ическою заре́ю свяще́нный о́тче всесоверше́ннейший, и́мярек.

С труя́ми веле́ний твои́х загради́в му́тная нечести́вых веле́ния, я́ко река́ показа́лся еси́ ми́рная, благоче́стия напоя́я составле́ния ве́рных, святи́телю всече́стне.

Богоро́дичен: С ло́во во чре́ве Твое́м всели́ся без се́мене, и Челове́к яви́ся соверше́н, обновля́я естество́ Боголе́пно, я́коже Са́м ве́сть еди́н, Богоприя́тная Отрокови́це всенепоро́чная.

Конда́к во уста́ве.

А́ще ли не́сть уста́ва, глаго́ли се́й конда́к, гла́с 2.

И́кос: Л е́ностию окая́нный а́з отпадо́х, и в сме́рть усну́х: но я́ко па́стырь до́бр воздви́гни мя́ о́тче, и стра́сти моя́ успи́, зле́ му́чащыя мя́: я́ко да воста́в чи́сте воспою́ твое́ светоно́сное торжество́, е́же Влады́ка вселе́нныя просла́ви досто́йно, я́ко раба́ ве́рнейша, и я́ко учи́теля прему́дра, я́ко дру́га и таи́нника, и я́ко строи́теля свои́х преда́ний, я́же до́бре сохрани́л еси́, пома́зание нескве́рное, и́мярек, прему́дре, при́сно моли́ непреста́нно о все́х на́с.

Ирмо́с: Р осода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.

П росвеща́емь духо́вною благода́тию, я́же к Боже́ственному манове́нию причаще́нии, светода́тельная бы́л еси́ звезда́, просвеща́я му́дре пою́щыя: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

С вяте́йшая це́рковь бы́в, озаря́ема доброде́тельными дея́нии, живу́щу име́л еси́ в тебе́ свяще́нне Тро́ицу несозда́нную, вопия́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Д рема́ние от о́чию отри́нув, Боже́ственными бодростьми́, Бо́жия сия́ния прия́л еси́ от а́нгела све́та, сто́лп и подпо́р ве́рным, святи́теля и́стинна соверша́юща тя́.

Богоро́дичен: С едя́й в не́дрех роди́теля неопи́сан, в не́дрех Твои́х, Пречи́стая, ны́не седи́т опи́сан, Твои́м обложе́н зра́ком, за спасе́ние Ада́мле опи́сан бы́в.

Ирмо́с: И з пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́, и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Г о́рдаго зми́я смире́нием твои́м смири́л еси́ блаже́нне, возвыша́емь к Бо́гу чи́стыми твои́ми ра́зумы: те́мже тя́ чти́м, Христа́ превознося́ще во ве́ки.

Ж итие́ твое́ Влады́це твоему́ име́я подо́бно, и сло́во житию́ име́я подо́бящееся, испо́лнен бы́в дне́й духо́вных о́тче, в вы́шняя преше́л еси́ поко́ища.

Богоро́дичен: И зба́вльшеся пе́рвыя кля́твы Твои́м рождество́м, преблагослове́нная Отрокови́це Богора́дованная, гла́с Гаврии́лов возсыла́ем Ти́: ра́дуйся вина́ все́х спасе́ния.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком не возмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти: Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и Тя́ ублажа́ем.

В зе́млю кро́тких ты́ всели́лся еси́ святи́телю, кро́ток и незло́бив бы́в, с вы́шними совокупля́яся во́инствы: ве́сь укра́шен доброде́тельными све́тлостьми, и све́том доброде́телей преоде́ян.

З ри́ши Бо́жия и а́нгельския све́тлости, патриа́рх и му́ченик, и апо́стольския красоты́, моля́ с ни́ми Человеколю́бца, оставле́ние грехо́в и жития́ исправле́ние дарова́ти на́м преподо́бне, хва́лящым тя́.

Я́ ве Престо́л пе́рвее украси́л еси́ све́тло, все́х председя́щих градо́в, в не́мже пожи́в я́ко а́нгел, и святи́тельством се́й украси́в, пома́зав освяти́л еси́, соверши́в лю́ди Богому́дры.

Богоро́дичен: Я́ коже ка́пля небе́сная, во Твое́ чре́во Де́во, до́ждь сни́де, и изсуши́ пото́ки ле́стныя: одожди́ нетле́ние все́м челове́ком, и избавле́ние Тобо́ю Богора́дованная дарова́ся.

Подо́бен: П осети́л ны́:

С ла́вно краси́тся дне́сь светоза́рное торжество́, во све́те сла́вы лица́ Бо́жия предстоя́ святи́телю, и́мярек, помяни́ на́с хва́лящих твою́ па́мять.

Богоро́дичен: С Бо́г ом на Тя́ Пречи́стая, упова́ние возлага́ем, и́же из Тебе́ проше́дшему сраспина́еми Христу́: Твои́ми же к нему́ мольба́ми невреди́мы да́же до конца́ на́с сохрани́.

На хвали́тех стихи́ры, гла́с 8.

Подо́бен: О пресла́внаго чудесе́!

П реподо́бне о́тче, и́мярек, ꙳ ты́ возше́д на ле́ствицу Боже́ственнаго ра́зума, ꙳ и к Бо́гу приближа́яся, ꙳ всыне́ния да́р прии́м, ꙳ исцеля́еши неду́ги неисце́льныя, ꙳ и отго́ниши ду́хи нечи́стыя: ꙳ те́м твою́ па́мять пра́зднуем, ꙳ ра́достию се́рдца, Христа́ велича́юще, ꙳ возвели́чившаго Своего́ уго́дника. [Два́жды.]

П реподо́бне и треблаже́нне, святе́йший о́тче, па́стырю до́брый, и началопа́стыря Христа́ учениче́, положи́вый ду́шу за о́вцы, ты́ и ны́не, всехва́льне, и́мярек, святи́телю, проси́ моли́твами твои́ми, дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен:

Б о́га из Тебе́ воплоти́вшагося разуме́хом Богоро́дице Де́во: Того́ моли́ о спасе́нии ду́ш на́ших.

Крестобогоро́дичен: П редстоя́щи у Креста́ Де́ва Ма́ти, зря́щи Сы́на Своего́ во́лею стра́ждуща, Того́ велича́ше.

Источник: Минея общая – М. : Издательский Совет Русской Православной Церкви, 2002. – 516 с. ISBN 5-94625-045-0

Поделиться ссылкой на выделенное

Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *