акафист курской коренной иконе божией матери знамение читать

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Знамение» Курская Коренная

акафист курской коренной иконе божией матери знамение читать. Смотреть фото акафист курской коренной иконе божией матери знамение читать. Смотреть картинку акафист курской коренной иконе божией матери знамение читать. Картинка про акафист курской коренной иконе божией матери знамение читать. Фото акафист курской коренной иконе божией матери знамение читать

Кондак 1

Избранной Воеводе и благой Одигитрии, путеводящей нас к Небесному Граду, приидите, припадем вси, града зде пребывающего не имущии, Тоя всесильнаго заступления просяще, чудеса же, от лет древних даже доныне от иконы Ея бываемыя, поминающе, велегласно возопиим:

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Икос 1

Ангели удивишася, зряще Тя, Владычице, иконою Твоею, яко столпом огненным, нам предходящую в великом исходе нашем из земли, беззаконники порабощенныя. Не Моисея бо, но Самую Тя имамы Путеводительницу в скорбном странствовании нашем, темже Ти благодарне зовем:

Радуйся, благословенная Одигитрие; радуйся, истиннаго Пути Мати.

Радуйся, сквозе пустыню мира сего нас провождающая; радуйся, Амалика мысленнаго преславно побеждающая.

Радуйся, источники благодати от иконы Твоея источающая; радуйся, закон Сына Твоего, Христа Бога нашего, на скрижалех сердец наших написующая.

Радуйся, зноем страстей палимых благодатное окропление; радуйся, изнемогающих всемощное укрепление.

Радуйся, сердец смятенных тишайшая усладо; радуйся, странных и сирых Божественная отрадо.

Радуйся, землю обетованную нам приуготовляющая; радуйся, небеснаго Иерусалима врата нам отверзающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 2

Видехом, видехом выну чудеса и знамения Твоя, Владычице, исповедуем милость, не таим благодеяний Твоих, обаче велегласно вопием: Аллилуиа.

Икос 2

Разум Божий кто постиже и тайну судеб Его кто повесть? Возводит бо и низводит, смиряет и возносит, поражает и исцеляет, и кто бысть советник Ему? Темже и нас, грех наших ради, смири и царство наше низложи, сыны наша по всему лицу земли разсеяв. К кому убо прибегнем в скорби нашей, к кому руце прострем, аще не к Тебе, Всеблагая. Обаче сердцем сокрушенным вопием Ти таковая:

Радуйся, Сына Твоего за нас умоляющая; радуйся, праведный гнев Божий утоляющая.

Радуйся, беззаконий наших очищение; радуйся, грешным Ходатаице прощения.

Радуйся, светильник упования немеркнущий нам возжегшая; радуйся, во исходе и странствовании нашем иконою Твоею нам предтекшая.

Радуйся, вся разсеянныя воедино собирающая; радуйся, омофором Твоим светообразным вся покрывающая.

Радуйся, раздоры и нестроения умиряющая; радуйся, советы нечестивых разоряющая.

Радуйся, плавающих в житейском море окормляющая; радуйся, попечением Твоим ни единаго же оставляющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 3

Силы Тобою деются и благодать от честныя иконы Твоея неоскудно изливается, Преблагословенная Дево, вся подвизая о Тебе вопити: Аллилуиа.

Икос З

Имущи милосердие неизреченное, тамо благодать Твою возсияваеши, Всеблагая, идеже тьма огустевает и скорби преумножаются, темже не оставила еси нас сирых, обаче во иконе Твоей к нам убогим пришла еси, славящим Твое снисхождение и вопиющим сице:

Радуйся, чудес море; радуйся, милости пучино.

Радуйся, благодати приснотекущий источниче; радуйся, исцелений кладезю неисчерпаемый.

Радуйся, естества уставы победшая; радуйся, законы естественныя пременившая.

Радуйся, скорби наша на радость прелагающая; радуйся, плач и стенание в веселие духовное претворяющая.

Радуйся, озлобления и беды на пользу нам обращающая; радуйся, враги наша преславно смиряющая.

Радуйся, чаяния врагов посрамляющая; радуйся, поющия Тя возвеселяющая.

Радуйся Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 4

Бури искушений, на нас находящия, скорбям же и болезням, нас посещающим, егда терпению в нас оскудевати и духу нашему смущатися, притецем ко образу Пречистая Девы и слезы точаще Той, от сердца возопиим: Богоноснеи руце Твои нам простирающи, из глубины зол возведи ны, яко да благодарными усты зовем: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаху древле людие российстии слух явления святаго Твоего образа в дубраве Курстей и текше к нему со тщанием, умильно взываху: «Откуду нам сие, да прииде к нам Мати Господа нашего», узрев же икону Твою, Владычице, при корене древеснем лежащую, и приемше ю, яко сокровище великое, возопиша Тебе, Первообразней:

Радуйся, раю светлейший, древо Жизни израстивший; радуйся, вертограде Божественный, древо Церкви прозябший.

Радуйся, Цвете благовонный, мир весь облагоухаяй; радуйся, крине непорочный, вселенную украшаяй.

Радуйся, лозо благоплодная, вином умиления всех напоившая; радуйся, розго освященная, плоды сладостными род человеческий напитавшая.

Радуйся, кореню домостроительства Божия; радуйся, спасения нашего верх и главизно.

Радуйся, злыя наши страсти из корене посекающая; радуйся, добродетелей сад насаждающая.

Радуйся, добрые обычаи в нас вкореняющая; радуйся, причастники райския жизни быти нас сподобляющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 5

Боготочней звезде подобящеся, икона Твоя честная, Госпоже, землю Русскую и грады ея обтекаше, царие сей благоговейно поклоняхуся, царицы любовию ту благоукрашаху, архиереи страхом сретаху, верных же множества, духовно торжествующе, вопияху: Аллилуиа.

Икос 5

Видяще безбожников безумный совет икону Твою, Пречистая, разорити, от Тебе, Дево, посрамленный, и обретше образ Твой святый, от всякаго действа сокрушительна невредим, монаси и мирстии страхом и любовию возопиша Ти сицевая:

Радуйся, крепосте несокрушимая; радуйся, стено нерушимая.

Радуйся, лютых безбожников совет посрамившая; радуйся, чаяния врагов осуетившая.

Радуйся, хулителей уста заградившая; радуйся, икону Твою святую невредимо сохраншая.

Радуйся, от руки злодейской сия соблюдшая; радуйся, очи Твои от скверных дел человеческих обращающая.

Радуйся, лица Твоего Пречистаго от нас, убогих, не отвращающая; радуйся, из руки диаволи грешныя исхищающая.

Радуйся, прощение кающимся возсиявающая; радуйся, двери милосердия Божия ходатайством Твоим отверзающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 6

Проповедует мир весь милости, от иконы Твоея изливаемыя, Всецарице! Отнелиже бо изшла еси тою из земли Русския, несть град, ниже весь, в нихже не бе являема сила Твоя. Темже от всех язык спасеннии и Тобою вопиют благодарно Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияй нам паки свет упования, Богородице Пречистая, зарю спасения миру возвестившая во Твоем рождестве. Не предаждь нас до конца в руце врагов наших и советы нечестивых и лютых отступников скоро разори. Да будет и страна наша Российская, якоже древле дом Твой, да процветет в ней благочестие, святыя обители и храмы да благоукрасятся, людие же, от лютых безбожников избавльшеся, да торжествуют с веселием, славяще Твое заступление и зовуще Ти таковая:

Радуйся, любовию Твоею всему миру возсиявшая; радуйся, из уст Божественных Сына Твоего всыновление рода человеческаго приявшая.

Радуйся, Мати Божия и Мати христианом; радуйся, недугов отъятие и Целительнице раном.

Радуйся, в темницах сущих незаходимый Свете; радуйся, узников отрадо и пространство клетей.

Радуйся, за правду гонимых дерзновение; радуйся, за веру страждущих тернение.

Радуйся, мучеников венчание; радуйся, мучителей грозное воздаяние.

Радуйся, связнем узы разрешающая; радуйся, телом и душою плененных свобождающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 7

Икос 7

Новые знамения и чудеса велия явила еси от иконы Твоея честныя, Богомати, егда услышахом глас брани. Градом бо горящим и земли трясущейся, чертогом разрушаемым и пругом, воздух исполняющим, соблюла еси церковь, в нейже образ Твой, Всецарице, пребываше, невредиму: вси же в ней молящиися, чудо видяще, едиными усты возопиша Ти таковая:

Радуйся, Державная Воеводо; радуйся, на Нюже уповают вси народи.

Радуйся, Церкве Столп и Утверждение; радуйся, всякия святыни защито и ограждение.

Радуйся, победо, мир побеждающая; радуйся, и неимущия упования спасающая.

Радуйся, благая Послушательнице молений прилежных; радуйся, безпомощных помоще и надеждо ненадежных.

Радуйся, сатану под нозе наша сокрушающая; радуйся, огню и стихиям повелевающая.

Радуйся, иконою Твоею нас остеняющая; радуйся, Покровом Твоим нас осеняющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 8

Странное и страшное знамение явила еси, Всесвятая, егда домом разрушаемым, храмину малую, юже освятила еси прежде иконы Твоея пребыванием, сохранила еси невредиму, старицу же и сына ея, в той крыющихся, целых представила еси. Тем же вси, зрящия и слышащия сия, ужасахуся ужасом, страхом вопиюще: Аллилуиа.

Икос 8

Весь мир любовию Твоею Богоподобною объемлеши, Приснодево, ближняя и дальняя посещающи и всю поднебесную во иконе Твоей приснопоклоняемей обтекающи. Тем же от восток даже до запад шествие Твое бысть, да вси невозбранно к той припадают, Тебе же Первообразней припевают сицевая:

Радуйся, всех радостей Радосте; радуйся, Чаше неупиваемая сладости.

Радуйся, нынешняго века скорбнаго утешение; радуйся, будущия жизни наслаждение.

Радуйся, веселящихся на небеси нас ради оставляющая; радуйся, к земли многоскорбней и многобедствующей приникающая.

Радуйся, со иконою Твоею благодатными стопы невидимо в домы наша входящая; радуйся, благословение и радование тем приносящая.

Радуйся, келии монашеския образом Твоим честным освящающая; радуйся, клети убогия паче палат царских тем украшающая.

Радуйся, храмы Божии Ликом Твоим Пресвятым облистающая; радуйся, в жилищах чтущих Тя незримо пребывающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 9

Всяк возраст и всяк чин притекает к Тебе, Богоневесто Владычице, всем бо простерты суть Богоноснеи Твои руце, всем вся подаеши независтно, вся светлиши и утешаеши, Всецарице. Темже, о Тебе веселящеся, вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Вития многовещанныя увядоша и ритори благоглаголивии изнемогоша, по долгу Тя прославити хотящии, Марие Богородице, недоумеет бо всяк ум благохвалити Тя по достоянию, обаче аще мы умолкнем — камение возопиют. Темже, аще и недостойнии суще, бренными усты дерзаем взывати Ти таковая:

Радуйся, пророков огнедохновенный глаголе; радуйся, апостолов проповеде неумолкаемая.

Радуйся, преподобных сердечное пение; радуйся, исповедников крепосте и дерзновение.

Радуйся, молчальников тайнолепная беседо; радуйся, риторов и Богопроповедников златыя уста.

Радуйся, на страсти подвизающихся превознесенная наградо; радуйся, всех праведников Божественная отрадо.

Радуйся, матерей славо и девства похвало; радуйся, старцев покое и юных Водительнице.

Радуйся, Адама смертнаго Дщи, Богу же Родительнице; радуйся, славою неизреченною близ Бога сияющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 10

Спастися миру тепле помолися, Богородице, помощи бо Твоея требует, сетям лукаваго, по всему лицу земли распростертым, языком же шатающимся и бурям напастей, на Церковь Божию воздвигаемым; темже, якоже в Кане Галилейстей иногда, рцы слово к Сыну Твоему и Богу, да воду искушений же и скорбей в вино умиления и веселия Божественнаго претворит, да поем Ему выну: Аллилуиа.

Икос 10

Стена необорима нам буди, Всенепорочная, сопротив ополчений видимых и невидимых враг, державно по нас поборающи, любовию вопиющих Ти таковая:

Радуйся, Богоноснеи руце Твои о нас к Богу присно воздвигающая; радуйся, духов злобы под нозе наша покоряющая.

Радуйся, князя тьмы хитросплетенные советы посрамляющая; радуйся, тучи помыслов Духом Божиим развевающая.

Радуйся, уныние от нас отгоняющая; радуйся, треволнения житейския смиряющая.

Радуйся, бурем напастей повелевающая; радуйся, обуреваемых благодатно окормляющая.

Радуйся, из глубины зол извлачающая; радуйся, погибающим длани милостивно простирающая.

Радуйся, нози наша на пути спасения наставляющая; радуйся, руце наша во бранех укрепляющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 11

Пения наша, якоже Сын Твой вдовичу лепту, приими, Всесвятая, и подаждъ нам всегда Тебе сия приносити, живот наш в мире управляющи и грехом прощение дарующи, яко да в небесныя обители вшедше, воскликнем Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светообразный омофор Твой, Всеблагая, над землею нашею невидимо простри, нечестия безлунную ночь прогоняющи, зарю же пакибытия возсиявающи, да в радости немолчно зовем:

Радуйся, воистину в Солнце облеченная; радуйся, венцем от звезд увязенная.

Радуйся, рясны златыми преиспещренная; радуйся, красото неизреченная.

Радуйся, Светлосте, денницы светлейшая; радуйся, теплото, солнца любезнейшая.

Радуйся, зарнице будущаго века; радуйся, Свете невечерний ангелов и человеков.

Радуйся, темныя демонския полки далече отгоняющая; радуйся, неверия тьму просвещающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 12

Благодать возблагодать от иконы Твоея прияхом, Богородице Пречистая. Никтоже бо, притекаяй к той с верою, тощь отходит, но кийждо по потребе своей дар Божественный приемлет и радостию венчается, вопия к Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поем Тя, величаем Тя, поклоняем Ти ся, Госпоже Пречистая, сытости похвал Твоих отнюдь не знающе, и припадающи пред честным Твоим образом, умильно взываем Ти сице:

Радуйся, душ наших сладчайшая весно; радуйся, сердец наших светлейшее утро.

Радуйся, высото недомышляемая; радуйся, славо неувядаемая.

Радуйся, блаженство нескончаемое; радуйся, благосте неизсякаемая.

Радуйся, веселие неизреченное; радуйся, воистину едина Преблагословенная.

Радуйся, превыше всей твари Превознесенная; радуйся, в житии сем нас заступающая.

Радуйся, в час смертный верныя сретающая; радуйся, яко и на Страшнем Судищи спасаеши на Тя уповающия.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 13

О, Всепетая Мати и Мати всем христианом, Сына Твоего и Бога любовию подражающи, вопиеши к нам милостивно: не бойся, малое стадо, Аз есмь с вами и никтоже на вы! Темже Ти любовию припадающе и со слезами благодаряще, велегласно зовем: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й «Ангели удивишася …» и кондак 1-й «Избранной Воеводе …».

Молитва первая

О Царице Небесная! Кто изочтет великое множество чудес Твоих, кто исчислит вопли молитвенных прошений, токи умиленных слез, благодарных воздыханий, пролитых пред иконою Твоею. Овеяна убо вся она скорбию народною, плачем угнетенных и радостною хвалою утешенных. Припадаху к ней людие, понесшие агарянское иго, плакаху Москва в смутное время, взываше Курск в нашествие вражеское. Вопияше вся область во дни смертоносных болезней и бед, и вся скорби на радость прелагала еси. Темже и ныне благослови землю Русскую. Спаси от греха, погибели и соблазнов страну нашу. Излей благодать на труд земледельческий и на всякое благое начинание общественное. Помяни, Пресвятая Дево, по имени всех предстоящих и молящихся и вся люди, требующия Твоего утешения, помощи и милосердия. Ты убо веси тайная сердец наших. Темже всем по потребе их прошения исполни. Изряднее же заблудших обрати к покаянию, нас же всех умудри светом Евангельския любви и добрых дел. Архипастыри и пастыри и вся верныя в Православии до смерти тверды покажи, в Царство Небесное управи и со Христом жити сотвори во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

Царица наша преблагая, надеждо наша Богородице, приятелище сирых и странных предстательнице, скорбящих радосте, обидимых покровительнице! Зриши нашу беду, зриши нашу скорбь; помози нам яко немощным, окорми нас яко странных. Обиду нашу веси, разреши ту, яко волиши, избави отечество наше, страждущую землю Российскую от лютаго безбожников обстояния, спаси и сохрани рабы Твоя (имярек) и всех нас, зде предстоящих и молящихся, и покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором, яко не имамы иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстательницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о Богомати, яко да сохраниши ны и покрыеши во веки веков. Аминь.

Тропарь, глас 4

Яко необоримую стену и источник чудес, стяжавше Тя раби Твои, Богородице Пречистая, сопротивных ополчения низлагаем. Темже молим Тя, мир граду Твоему даруй и душам нашим велию милость.

Кондак, глас 4

Честнаго образа Твоего знамение празднующе людие Твои, Богородительнице, имже дивную победу на сопротивныя граду Твоему даровала еси, темже Тебе верою взываем: радуйся, Дево, христиан похвало.

Ин кондак, глас 4

Приидите вернии, светло да празднуем всечестнаго образа Богоматери чудное явление, и от того благодать почерпающе, Первозданной умильно возопиим: радуйся, Марие, Мати Божия Благословенная.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, и чтим образ Твой честный, имже показала еси преславное знамение.

Источник

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Знамение»

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Кондак 1

Взбранной Воеводе, Царице Небесе и земли, даровавшей нам пречудную икону «Знамение», благодарственное приносим пение. Ты же яко Благосердая Мати не отрини нашего сего моления, но благоволи прияти е, сподобив вопити Тебе тако:

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Икос 1

Ангельский глас услыша святая Анна, извествующ: ты зачнеши и родиши Дщерь Преблагословенную Марию; о Ней благословятся вся племена земная и приидет спасение всему миpy. Сие ведуще, возопием Богородице:

Радуйся, освященное селение Бога Слова;

Радуйся, благодатию Божиею и нас освящающая.

Радуйся, спасению падшаго рода человеческаго послужившая;

радуйся, Матерним Твоим попечением всех нас объемлющая.

Радуйся, в бедах и напастях скорая нам Помощнице;

Радуйся, злыя страсти наша невидимо укрощающая.

Радуйся, в христианских добродетелях преуспевати нам помогающая;

Радуйся, недуги наша безмездно врачующая.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 2

Видяще святые Твои родители Иоаким и Анна, яко Ты еси, Пречистая, плод благословенный, возблагодариша Бога и пред дверьми храма положиша и обет даша посвятити Тя Господу, поя Ему: Аллилуия.

Икос 2

Разум совершенный Ты Сама стяжала еси, Богородице, воспитавшися во Святая святых, тако не престаеши умудряти и просвещати светом богоразумия и вся христианы, вопиющия Ти таковая:

Радуйся, Дево, христиан похвало;

Радуйся, яко блажат Тя вси роди.

Радуйся, на стези покаяния нас премудро наставляющая;

Радуйся, Надеждо христиан ненадеждных.

Радуйся, скорбящих радосте и заступление;

Радуйся, безпомощным скорую помощь Твою являющая.

Радуйся, обидящих всегрозная устрашительнице;

Радуйся, обидимых Всеблагая Заступнице.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 3

Сила Вышняго осени Тя, Благодатная, егда архангел Гавриил благовествоваше о безсеменном зачатии из Тебе Сына Божия, Спасителя Mиpy. Прияв сию благую весть со смирением, яко раба Господня, возопила еси Богу: Аллилуия.

Икос 3

Имущи во утробе Христа Жизнодавца, востекла еси Благословенная к южике Своей, праведней Елисавете и «целовастася обе матери», радуяся о Бозе Спасе нашем. Сего ради, яко источнику святыя радости, вопием Ти сице:

Радуйся, умирение миpy Святым рождеством Твоим принесшая;

радуйся, знаменьми и чудесы Твоими христолюбивыя люди утешающая.

Радуйся, неправедно враждующия наказующая;

Радуйся, утесняемым ослабу и свободу дарующая.

Радуйся, от стрелы вражия язву на лице иконы Твоея приемшая;

радуйся, слезы благодатныя от нея дивно источившая.

Радуйся, во бранех крепкая помощнице;

Радуйся, врагов посрамление.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 4

Буря недоумения смущает ми ум, како возмогу недостойными усты восхвалити Тя, Пресвятая Дево, за Твое великое нам вспоможение. Тем же величая неисчетныя Твоя милости, смиренномудренно пою Вседержителю Богу: Аллилуия.

Икос 4

Слышаша Вифлеемстии пастырие ангелов поющих Христово Рождество, текше в пещеру, обретоша тамо Богородительницу, на руках содержащую Превечнаго Младенца. С ними в веселии духовнем и мы, яко общей Матери, глаголем тако:

Радуйся, яко из Тебе в плоть облечеся, одеваяй небо облаки;

Радуйся, яко млеком питала еси Питателя вселенныя.

Радуйся, Живоначальныя и Единосущныя Троицы благодатию осененная;

Радуйся, ангельския соборы чистотою превозшедшая.

Радуйся, человеческаго рода возвышение;

Радуйся, непобедимая Воеводо вождей и воинств христианских.

Радуйся, Заступнице наша от Бога нам дарованная;

Радуйся, Радосте наша и спасение душ наших.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 5

Боготечною звездою являешися, Царице Небесная, всем под кров Твой всемощный прибегающим и непрестанно во умилении сердечнем вопиющим: Аллилуия.

Икос 5

Радуйся, скорбящих Радосте и обидимых Заступнице;

Радуйся, печальных Утешение и бедствующих Помощнице.

Радуйся, болящих немздоприимная Целительнице;

Радуйся, нищих и убогих некрадомое богатство.

Радуйся, терпеливых страдальцев дарами благодатными ущедряющая;

Радуйся, отчаянных и безнадежных от рова погибели избавляющая.

Радуйся, вдовиц и сирых благосердая Попечительнице;

Радуйся, целомудрия и воздержания юных Наставнице.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 6

Проповедницы Твоея благодатныя помощи суть все множество Тобою спасенных: страждущих, болящих, скорбящих и грехми обремененных, благодарственно о Тебе поющих Богу: Аллилуия.

Икос 6

Возсия Божественный Свет во Египте и падоша тамо идоли, егда бежала еси Пречистая с Богомладенцем Иисусом, спасаяся от убийства Иродова. Ты убо озаряеши светом боговидения умы всех удаляющихся прелестей суетнаго миpa, исторгая из душ их кумиры гнездящихся тамо губительных страстей. Тем же превозносим Тя словесы сими:

Радуйся, Молитвеннице благоприятная за нас к Богу;

Радуйся, Предстательнице всемощная, гнев Божий на милость прелагающая.

Радуйся, руце Твои богоносне на умоление ко Творцу выну простирающая;

Радуйся, яко Мати Сына, Судию Праведнаго о всем миpe умоляющая.

Радуйся, покровом Матерняго Твоего заступления всех нас покрывающая;

Радуйся, сущих в бедах и скорбях благодатию смирения и терпения снабдевающая.

Радуйся, старцев благоговейных сладкое успокоение;

Радуйся, стариц боголюбивых тихое прибежище.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 7

Хотящи николиже отлучатися от Рожденнаго Тобою Спасителя миpa, Ты, Богоблаженная, пребывала еси с Ним неотлучно во граде Назарете, детоводя и питая Его, яко человека и поя в сердце Своем, яко Богу: Аллилуия.

Икос 7

Новую показуя матернюю любовь к Сыну Твоему, со скорбию искала Его, двоюнадесятилетня Отрока во граде Иерусалиме в праздник Пасхи «мнеша Его в дружине суща». Ведуще таковое Твое сердоболие, со умилением вопием Ти:

Радуйся, страждущия и безпомощныя невидимо укрепляющая;

радуйся, болящия и безнадежныя от одра болезни возставляющая.

Радуйся, кающихся грешников верная Споручнице;

Радуйся, даров духовных щедрая Подательнице.

Радуйся, верою молящимся Тебе великия милости являющая;

Радуйся, во благих прошения наша дивно исполняющая.

Радуйся, струи благодатных исцелений обильно нам источающая;

радуйся, всем вся полезная дарующая.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 8

Странное и предивное Твое попечение бысть о христианех на всех путех их жизни многомятежней и многотрудней. Имея в Тебе столь милосердую и независтную Помощницу, вси облагодетельствованные Тобою велегласно поют Богу: Аллилуия.

Икос 8

Вся была еси со Христом при служении Его роду человеческому, како и божественный евангелист Лука повествует о Тебе, глаголя: «Мати Твоя, и братия вне стоят, видети Тя хотяще». Мним, яко Ты, Всеблагая Мати, неотступно пребываеши и со всеми труждающимися во славу Божию, восхваляющими Тя тако:

Радуйся, скоропредстательная Помощнице усердно к Тебе притекающим;

Радуйся, благосердая Услышительнице молений наших.

Радуйся, великий Новгород благословением Твоим осенившая;

радуйся, многих мест и обителей сокровище неоскудное.

Радуйся, иноков и инокинь благоподвизающихся всемощная Покровительнице;

Радуйся, в мире благочестно живущих усердная Заступнице.

Радуйся, веду́щим брань противу мира, плоти и диавола добрая Споспешнице;

Радуйся, за всех нас милостивая к Сыну Твоему и Богу Ходатаице.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 9

Всяк возраст верных благопользуется Твоим попечением, Всемилостивая Мати, яко всегда, к Тебе прибегающим душеполезная даруеши, потребная в житии доставляеши и усердно ходатайствуеши за ны, немощныя и грешныя, у Престола Господа Славы, Емуже поем: Аллилуия.

Икос 9

Ветии многовещанныя не могут изглаголати Твоея матерния печали, при Кресте Сына Твоего бывшей, егда видела еси Его страждуща за вся человеки мукою неизглаголанною. Тем же, яко искушенней по всяческим и спострадати в самых тяжких скорбях и лишениях нам могущей, взываем Ти:

Радуйся, Славо небесных и упование земных;

Радуйся, Надеждо наша и Заступнице христиан.

Радуйся, яко любящия и чтущия Тя от всяких бед избавляеши;

Радуйся, подвижников благочестия к Горнему Сиону путеводствующая.

Радуйся, омраченныя сердца светом истиннаго Боговедения просвещающая;

Радуйся, освятившая землю Всесвятым Твоим Рождеством.

Радуйся, девство и рождество в Себе дивно сочетавшая;

Радуйся, велие вселенныя Чудо.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 10

Спасти хотя миp, иже всех Господь, Сый на Кресте, дарова всему миpy Пресвятую, Премилосердую Матерь, егда изрек Пренепорочней и возлюбленному ученику: «Се сын Твой» и «Се Мати твоя». Благодаряще за сие Всеблагаго Бога, глаголем Ему: Аллилуия.

Икос 10

Стена крепка явилася еси, по завету Господа, Преблагословенная, даруя всем благоденствие, мир, отраду, радость, яко и Сама все сие Первая получила еси от Воскресшаго Христа Спасителя, услышав от Него приветственный глас: «радуйтеся». Сего ради ублажаем Тя тако:

Радуйся, ангельских ликов удивление;

Радуйся, святых Божиих угодников радование.

Радуйся, миpa горняго первейшее украшение;

Радуйся, миpa дольняго благонадежное заступление.

Радуйся, демонов низложение;

Радуйся, ада попрание.

Радуйся, крепкое наше упование;

Радуйся, несумненная наша Надеждо.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 11

Пение наше смиренное, от полноты любве и усердия Тебе приносимое, не презри, Богоневесто, и не отвратися от нас грешных и недостойных, но помози нам очиститися от всякия скверны плоти и духа, да возможем достойно и праведно пети: Аллилуия.

Икос 11

Светом руководствующим являлася еси апостолом, Богородительнице, по Вознесении Сына Твоего на небо. Таковою остаешися даже до сего дне всем хотящим спастися и в разум истины приити. Не лиши, о Всеблагая, Твоего святаго водительства и нас в житейском море обуреваемых, обаче от сердца приносящих Тебе благохваления таковая:

Радуйся, иноческих обителей покров и снабдение;

Радуйся, благочестивых домов и семейств благословение.

Радуйся, девства и чистоты поборнице;

Радуйся, обидимых и гонимых предстательнице.

Радуйся, нагих одеяние;

Радуйся, больных исцеление.

Радуйся, уповающия на Тя непосрамляющая;

Радуйся, просящия Твоея святыя помощи от бед избавляющая.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 12

Благодать Божественную испроси нам у Сына Твоего и Бога, простри руку помощи, да не погибнем во гресех и лютых обстояниях, находящих на ны от враг видимых и невидимых, умиротвори наша сердца, злобою и враждою исполненных, да утешеннии Тобою, с радостию зовем Богу: Аллилуия.

Икос 12

Поюще честное Твое Успение, прославляем и Покров Твой святый, распростертый над всем миpoм, наипаче же родом христианским, прославляющим Тя тако:

Радуйся, Царице и Владычице Небесе и земли;

Радуйся, порфиро Царя царей.

Радуйся, столпе и утверждение девства;

Радуйся, щите и ограждение веры Православныя.

Радуйся, боголепное украшение святыя Христовы Церкве;

Радуйся, покрывающая всех нас матерним Своим покровом.

Радуйся, телес наших врачевание;

Радуйся, душ наших спасение.

Радуйся, страждущих от бед избавление;

Радуйся, взыскание погибших.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 13

О Всепетая Мати Сладчайшаго Спасителя нашего Иисуса Христа! Нынешнее наше приемши приношение, от всякия избави нас напасти и скорби, и вечныя изми муки всех пред святою иконою Твоею с верою и любовию поклоняющихся и о Тебе благодарно зовущих Богу: Аллилуия.

Этот Кондак читается трижды, затем читается Икос 1 и Кондак 1

Молитва

К кому возопию, Владычице, к кому прибегну в горести моей, аще не к Тебе, Царице Небесная? Кто плач мой услышит и воздыхание приимет, аще не Ты, Пренепорочная, Надежда христиан и прибежище нам грешным? Кто паче Тебе в несчастиях защитит? Услыши стенание мое и приклони ухо Твое ко мне, Владычице и Мати Бога моего! Не презри ищущаго Твоея помощи и не отрини мене, грешнаго, Царице Небесная! Научи меня исполнять волю Сына Твоего и даруй желание всегда следовать Его святым заповедям. За мой ропот в болезнях, трудах и несчастиях не отступи от мене, но пребуди Материю и Покровительницей мене малодушнаго.

Царице моя Преблагая, Заступнице усердная! Твоим ходатайством прегрешения моя покрый, от видимых и невидимых врагов защити; сердца враждующих против меня смягчи и Христовою любовию согрей. Мне, немощному, даруй Твою всесильную помощь победить мои греховныя привычки, дабы очищенный покаянием и последующею добродетельною жизнию, в общении со Святою Церковию, провел остальные дни земнаго странствия.

Предстани мне, Надеждо всех христиан, в час кончины моея и подкрепи мою веру в смертный тяжкий час. Вознеси за меня, многогрешащаго в жизни сей, Твои всесильныя молитвы по отшествии моем, да оправдает меня Господь и соделает причастником Его безконечных радостей. Аминь.

Ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри, име­ну­е­мая «Зна­ме­ние». Зна­ме­ние Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы, быв­шее в Нов­го­ро­де Ве­ли­ком в 1170 го­ду.

В вос­по­ми­на­ние чу­дес­но­го за­ступ­ни­че­ства Ца­ри­цы Небес­ной, ар­хи­епи­скоп Иоанн то­гда же уста­но­вил празд­ник в честь Зна­ме­ния Бо­жи­ей Ма­те­ри, ко­то­рый и до­ныне празд­ну­ет вся Рус­ская Цер­ковь. Афон­ский иеро­мо­нах Па­хо­мий Ло­го­фет, при­сут­ство­вав­ший на празд­но­ва­нии иконе в Рос­сии, на­пи­сал на этот празд­ник два ка­но­на. На неко­то­рых Нов­го­род­ских ико­нах Зна­ме­ния, кро­ме Бо­го­ма­те­ри с Пред­веч­ным Мла­ден­цем, изо­бра­жа­ют­ся и чу­дес­ные со­бы­тия 1170 го­да. Чу­до­твор­ная ико­на 186 лет по­сле яв­ле­ния зна­ме­ния на­хо­ди­лась в той же церк­ви Спа­са Пре­об­ра­же­ния на Ильи­ной ули­це. В 1356 го­ду для нее был вы­стро­ен в Нов­го­ро­де храм Зна­ме­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы, став­ший со­бо­ром Зна­мен­ско­го мо­на­сты­ря.

Мно­го­чис­лен­ные спис­ки с ико­ны Зна­ме­ния из­вест­ны по всей Рос­сии. Мно­гие из них про­си­я­ли чу­де­са­ми в мест­ных хра­мах и бы­ли на­име­но­ва­ны по ме­сту яв­ле­ния чу­дес. К та­ким спис­кам ико­ны Зна­ме­ния от­но­сят­ся ико­ны Ди­о­ни­си­е­во-Глу­шиц­кая, Аба­лац­кая, Кур­ская, Се­ра­фи­мо-По­не­та­ев­ская и дру­гие.

Знамение Пресвятой Богородицы и «Знамение» [1] нашей религиозности

акафист курской коренной иконе божией матери знамение читать. Смотреть фото акафист курской коренной иконе божией матери знамение читать. Смотреть картинку акафист курской коренной иконе божией матери знамение читать. Картинка про акафист курской коренной иконе божией матери знамение читать. Фото акафист курской коренной иконе божией матери знамение читать

Тер­мин «Зна­ме­ние Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы» упо­треб­ля­ет­ся в цер­ков­ном язы­ке в двух зна­че­ни­ях:

как опре­де­лен­ный тип ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри и

как рус­ский пра­во­слав­ный празд­ник этой Ико­ны, от­ме­ча­е­мый 10 де­каб­ря (27 но­яб­ря по ста­ро­му сти­лю). От­сю­да и двой­ное на­зва­ние празд­ни­ка в совре­мен­ном рус­ском пра­во­слав­ном ка­лен­да­ре: «[Че­ство­ва­ние] ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри, име­ну­е­мой «Зна­ме­ние». Зна­ме­ние Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы, быв­шее в Нов­го­ро­де Ве­ли­ком в 1170 го­ду».

Ико­на изо­бра­жа­ет Пре­свя­тую Бо­го­ро­ди­цу, мо­лит­вен­но под­ни­ма­ю­щую Свои ру­ки: на гру­ди Ее, на фоне круг­ло­го щи­та, – бла­го­слов­ля­ю­щий Бо­же­ствен­ный Мла­де­нец. Бо­го­ма­терь изо­бра­же­на в пол­ный рост (сто­я­щей) или по по­яс. Та­кое изо­бра­же­ние от­но­сит­ся к чис­лу са­мых пер­вых ико­но­пис­ных об­ра­зов Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы – он обо­зна­ча­ет­ся ла­тин­ским тер­ми­ном Оран­та, Мо­ля­ща­я­ся – и оли­це­тво­ря­ет За­ступ­ни­цу ми­ра (в этом пер­вом зна­че­нии тер­мин «Зна­ме­ние», ве­ро­ят­но, свя­зан с из­вест­ным мес­си­ан­ским про­ро­че­ством, Ис.7:14). Ико­ны дан­но­го ти­па по­яви­лись впер­вые на Ру­си в XI–XII вв. У нас эту ико­ну ста­ли счи­тать за­ступ­ни­цей от вра­гов, и это свя­за­но с про­слав­ле­ни­ем чу­до­твор­ной нов­го­род­ской ико­ны в 1170 г. В свя­зи с этим и воз­ник­ло на­зва­ние «Зна­ме­ние» в зна­че­нии «знак ми­ло­сти со сто­ро­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри».

Со­глас­но рас­ска­зам ле­то­пи­сей, в тот год со­еди­нен­ные си­лы удель­ных кня­зей, вла­ди­ми­ро-суз­даль­цев, воз­глав­ля­е­мые сы­ном Ан­дрея Бо­го­люб­ско­го, оса­ди­ли Ве­ли­кий Нов­го­род. Дни и но­чи мо­ли­лись нов­го­род­цы Гос­по­ду, умо­ляя не оста­вить их в бе­де. На тре­тью ночь ар­хи­епи­ско­пу Иоанну был див­ный го­лос, по­веле­ва­ю­щий взять из церк­ви Пре­об­ра­же­ния об­раз Бо­го­ма­те­ри и вы­не­сти его на го­род­скую сте­ну. Во вре­мя пе­ре­не­се­ния ико­ны од­на из стрел про­тив­ни­ка вон­зи­лась в ико­но­пис­ный лик, и из глаз Бо­го­ро­ди­цы по­тек­ли сле­зы. По­сле та­ко­го Бо­же­ствен­но­го зна­ме­ния на вра­гов на­пал ужас, и они ста­ли по­би­вать друг дру­га. Всту­пив в бой, обод­рен­ные нов­го­род­цы по­бе­ди­ли.

Ес­ли быть ис­то­ри­че­ски точ­ным, то сле­ду­ет от­ме­тить, что са­мо чу­дес­ное из­бав­ле­ние нов­го­род­цев от вра­гов про­изо­шло 25 фев­ра­ля, в сре­ду вто­рой неде­ли Ве­ли­ко­го по­ста. Цер­ков­ная же да­та, 27 но­яб­ря юли­ан­ско­го ка­лен­да­ря, воз­ник­ла, как пред­по­ла­га­ют ис­то­ри­ки, по­то­му, что, во-пер­вых, празд­но­вать та­кое со­бы­тие в дни Ве­ли­ко­го по­ста неудоб­но; а, во-вто­рых, по­то­му, что в этот день, ве­ро­ят­но, празд­но­вал свои име­ни­ны то­гдаш­ний нов­го­род­ский по­сад­ник Якун (в кре­ще­нии Иа­ков). Дей­стви­тель­но, 27 но­яб­ря Цер­ковь чтит па­мять ве­ли­ко­му­че­ни­ка Иа­ко­ва Пер­ся­ни­на (421 г.).

акафист курской коренной иконе божией матери знамение читать. Смотреть фото акафист курской коренной иконе божией матери знамение читать. Смотреть картинку акафист курской коренной иконе божией матери знамение читать. Картинка про акафист курской коренной иконе божией матери знамение читать. Фото акафист курской коренной иконе божией матери знамение читать

Та­ким об­ра­зом, празд­ник уста­нов­лен в па­мять од­но­го из эпи­зо­дов кро­ва­вой и бра­то­убий­ствен­ной меж­до­усо­би­цы в раз­дроб­лен­ной Ки­ев­ской Ру­си, ко­гда один «пра­во­слав­ный» князь шел на дру­го­го, и каж­дый из них при­зы­вал се­бе в по­мощь Хри­ста и Бо­го­ма­терь! (Ес­ли за­щи­ща­ю­щи­е­ся еще мог­ли быть оправ­да­ны, то на­па­дав­шие по­доб­ны­ми мо­лит­вен­ны­ми при­зы­ва­ми яв­но ко­щун­ство­ва­ли.) Эти по­сто­ян­ные рас­при ослаб­ля­ли стра­ну и бы­ли на ру­ку мон­го­ло-та­та­рам, по­оче­ред­но раз­би­вав­шим вой­ска нера­зум­ных кня­зей-по­лу­языч­ни­ков, не же­лав­ших по­сту­пить­ся мест­ни­че­ски­ми ам­би­ци­я­ми и объ­еди­нить­ся да­же пе­ред ли­цом этой «апо­ка­лип­ти­че­ской» опас­но­сти. Учре­див этот празд­ник (празд­ник для нов­го­род­цев, но не для их про­тив­ни­ков!), во вре­мя ко­то­ро­го мы вспо­ми­на­ем, как не долж­ны ве­сти се­бя хри­сти­ане, Цер­ковь сде­ла­ла его гроз­ным предо­сте­ре­же­ни­ем всем по­сле­ду­ю­щим по­ко­ле­ни­ям. К со­жа­ле­нию, уро­ка это­го зна­ме­ния нам ока­за­лось недо­ста­точ­но, и Бо­го­ма­терь вы­нуж­де­на бы­ла по­пустить для на­ше­го вра­зум­ле­ния в на­ча­ле XVII-го, а осо­бен­но в XX-м сто­ле­тии та­кие ужас­ные «зна­ме­ния», ка­ких еще не зна­ло че­ло­ве­че­ство. Из­вле­чем ли мы из них урок – «вот в чем во­прос»? Но­вые «зна­ме­ния» мо­гут стать по­след­ни­ми в бук­валь­ном смыс­ле это­го сло­ва.

При­ме­ча­ния

[1] На уровне ис­то­ри­че­ской эти­мо­ло­гии, «знак», евр. `oth, греч. сэм­эй­он (от­сю­да «се­ми­о­ти­ка» – на­у­ка о зна­ко­вых си­сте­мах), лат. signum, – это бо­е­вой зна­чок ар­мии или под­раз­де­ле­ния (в древ­но­сти та­кие знач­ки за­ме­ня­ли во­ин­ские зна­ме­на); в пе­ре­нос­ном зна­че­нии – некий сим­вол, про­ро­че­ский знак («зна­ме­ние»), чу­до, яв­лен­ное через ка­кое-ли­бо зна­ме­ние. Мы го­во­рим (и тво­рим) «крест­ное зна­ме­ние» – это ви­ди­мый знак (зна­мя!) хри­сти­а­ни­на. Сам Хри­стос – «зна­ме­ние пре­ре­ка­е­мое (сэм­эй­он ан­ти­ле­го­ме­нон»). По­это­му Сво­е­му «недоб­ро­му по­ко­ле­нию» (или «ро­ду лу­ка­во­му»), упря­мо тре­бо­вав­ше­му зна­ме­ния, Хри­стос дал толь­ко од­но зна­ме­ние – «зна­ме­ние Ио­ны про­ро­ка» (Мф.12:38-40; Лк.11:29-30). Для уве­ро­вав­ших, «зна­ме­ние Сы­на Че­ло­ве­че­ско­го» – Жи­во­то­во­ря­щий Гол­гоф­ский Крест. Вос­крес­ший Хри­стос дал Сво­им вер­ным мно­же­ство зна­ме­ний (Мк.16:17). Смот­ри­те от­лич­ный ко­мен­та­рий это­го тер­ми­на в кни­ге: Аве­рин­цев С. С. По­э­ти­ка ран­не­ви­зан­тий­ской ли­те­ра­ту­ры. М., 1977 (и пе­ре­из­да­ния) (гла­ва «Знак, зна­мя, зна­ме­ние»).

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *