тропарь и кондак иконе живоносный источник

Тропарь и кондак иконе живоносный источник

П очерпе́м, челове́цы,/ цельбы́ душа́м и те́лом моли́твою,/ Река́ бо всем предтече́т – Пречи́стая Цари́ца Богоро́дица,/ источа́ющи нам чу́дную во́ду/ и измыва́ющи серде́ц че́рности,/ грехо́вныя стру́пы очища́ющи,/ ду́ши же освяща́ющи ве́рных // Боже́ственною благода́тию.

И сто́чник еси́ вои́стинну/ воды́ живы́я, Влады́чице,/ неду́ги бо душ и теле́с лю́тыя/ прикоснове́нием еди́ным Твои́м измыва́еши, // Во́ду спасе́ния Христа́ излива́ющи.

Д несь притеце́м ве́рнии к Боже́ственному и цельбоно́сному о́бразу Пресвяты́я Богоро́дицы, излия́вшия ка́пли своих излия́ний, и лю́дем ве́рным чуде́с показа́вшия, я́же мы ви́дяще и слы́шаще, духо́вно пра́зднуем и любе́зно вопие́м исцели́ти на́ши неду́ги и стра́сти, я́коже и каркинския и тьмочи́сленныя стра́сти исцели́ла еси́. Те́мже мо́лим Тя, Де́во Пречи́стая, моли́ воплоще́ннаго из Тебе́ Христа́ Бо́га на́шего спасти́ся душа́м на́шим.

О т неистощи́мыя/ Ты, Исто́чниче Богоблагода́тный, подае́ши ми, точа́щи, во́ды/ Твоея́ благода́ти,/ приснотеку́щий па́че сло́ва,/ я́ко бо Сло́во ро́ждшая па́че смы́сла,/ молю́тися, ороси́ мя благода́тию, да зову́ Ти: // ра́дуйся, Водо́ спаси́тельная.

О Пресвята́я Де́во, Всеми́лостивая Госпоже́ Влады́чице Богоро́дице, Живоно́сный Исто́чник Твой, целе́бные да́ры на здра́вие душ и теле́с на́ших и на спасе́ние ми́ру точа́щий, подала́ еси́ нам, те́мже благода́рни су́ще усе́рдно мо́лим Тя, Цари́це Пресвята́я: моли́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего да́ти нам оставле́ние прегреше́ний и вся́кой душе́ скорбя́щей и озло́бленней ми́лость и утеше́ние, и от бед, скорбе́й и боле́зней свобожде́ние. Пода́ждь, Госпоже́, (храму сему и) сим лю́дем покрове́ние (и святе́й оби́тели сей соблюде́ние), гра́ду сохране́ние, стране́ на́шей от напа́стей избавле́ние и огражде́ние, да ми́рное зде поживе́м житие́, и в бу́дущем ве́це сподо́бимся ви́дети Тебе́, Засту́пницу на́шу, во сла́ве Ца́рствия Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, Ему́же сла́ва и держа́ва со Отце́м и Пресвяты́м Ду́хом во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Новости

Обновления на сайте

Добавлены новые и отредактированы старые молитвословия в разделах: * Апостолам; * Праведным ; * Мученик ам; * Новомуч еникам и исповедникам XX века; * Преподобным; * Святителям; * Соборам святых

Обновление на сайте

В раздел «Тексты служб» добавлена

Объявления

Внимание!

ПОИСК ПО САЙТУ

Источник

Икона Богородицы «Живоносный Источник»

Празднование

История

В V ве­ке в Кон­стан­ти­но­по­ле, близ так на­зы­ва­е­мых «Зо­ло­тых во­рот», на­хо­ди­лась ро­ща, по­свя­щен­ная Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­це. В ро­ще был ис­точ­ник, с дав­них пор про­слав­лен­ный чу­де­са­ми. По­сте­пен­но это ме­сто за­рос­ло ку­стар­ни­ком, а во­ду за­тя­ну­ло ти­ной.

Од­на­жды во­ин Лев Мар­келл, бу­ду­щий им­пе­ра­тор, встре­тил в этом ме­сте слеп­ца, бес­по­мощ­но­го пут­ни­ка, сбив­ше­го­ся с до­ро­ги. Лев по­мог ему вый­ти на тро­пин­ку и устро­ить­ся в те­ни для от­ды­ха, а сам от­пра­вил­ся на по­ис­ки во­ды для осве­же­ния сле­по­го. Вдруг он услы­шал го­лос: «Лев! Не ищи во­ды да­ле­ко, она здесь близ­ко». Удив­лен­ный та­ин­ствен­ным го­ло­сом, он стал ис­кать во­ду, но не на­шел. Ко­гда же оста­но­вил­ся в пе­ча­ли и за­дум­чи­во­сти, вто­рич­но раз­дал­ся тот же го­лос: «Царь Лев! Пой­ди под сень этой ро­щи, по­черп­ни во­ды, ко­то­рую там най­дешь, и на­пой ею жаж­ду­ще­го, ти­ну же, ко­то­рую най­дешь в ис­точ­ни­ке, по­ло­жи на его гла­за. По­том ты узна­ешь, кто Я, освя­ща­ю­щая это ме­сто. Я по­мо­гу те­бе вско­ре воз­двиг­нуть здесь во имя Мое храм, и все, при­хо­дя­щие сю­да с ве­рою и при­зы­ва­ю­щие Мое имя, по­лу­чат ис­пол­не­ние сво­их мо­литв и пол­ное ис­це­ле­ние от неду­гов». Ко­гда Лев ис­пол­нил все по­ве­лен­ное, то сле­пой немед­лен­но про­зрел и без про­вод­ни­ка по­шел в Кон­стан­ти­но­поль, про­слав­ляя Бо­го­ма­терь. Это чу­до со­вер­ши­лось при им­пе­ра­то­ре Мар­ки­ане (391–457).

Им­пе­ра­то­ра Мар­ки­а­на сме­нил Лев Мар­келл (457–473). Он вспом­нил о яв­ле­нии и пред­ска­за­нии Бо­жи­ей Ма­те­ри, при­ка­зал очи­стить ис­точ­ник и за­клю­чить в ка­мен­ный круг, над ко­то­рым был по­стро­ен храм в честь Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. Им­пе­ра­тор Лев на­звал этот род­ник «Жи­во­нос­ным ис­точ­ни­ком», так как в нем про­яви­лась чу­до­дей­ству­ю­щая бла­го­дать Бо­жи­ей Ма­те­ри.

Им­пе­ра­тор Юс­ти­ни­ан Ве­ли­кий (527–565) был че­ло­ве­ком глу­бо­ко при­вер­жен­ным к пра­во­слав­ной ве­ре. Он дол­го му­чил­ся во­дя­ной бо­лез­нью. Од­на­жды в пол­ночь он услы­шал го­лос: «Ты не мо­жешь вер­нуть се­бе здо­ро­вья, ес­ли не на­пьешь­ся из Мо­е­го ис­точ­ни­ка». Царь не знал, о ка­ком ис­точ­ни­ке го­во­рит го­лос, и впал в уны­ние. То­гда Бо­жия Ма­терь яви­лась ему уже днем и ска­за­ла: «Встань, царь, иди на Мой ис­точ­ник, вы­пей из него во­ды и бу­дешь, как преж­де, здо­ров». Боль­ной ис­пол­нил во­лю Вла­ды­чи­цы и вско­ре вы­здо­ро­вел. Бла­го­дар­ный им­пе­ра­тор воз­двиг око­ло хра­ма, устро­ен­но­го Львом, но­вый ве­ли­ко­леп­ный храм, при ко­то­ром впо­след­ствии был со­здан мно­го­люд­ный мо­на­стырь.

В XV сто­ле­тии из­вест­ный храм «Жи­во­нос­но­го Ис­точ­ни­ка» был раз­ру­шен му­суль­ма­на­ми. К раз­ва­ли­нам хра­ма при­ста­ви­ли страж­ни­ка-тур­ка, ко­то­рый не поз­во­лял под­хо­дить к это­му ме­сту. По­сте­пен­но стро­гость за­пре­та смяг­чи­лась, и хри­сти­ане по­ста­ви­ли там неболь­шую цер­ковь. Но и она в 1821 го­ду бы­ла раз­ру­ше­на, а ис­точ­ник за­сы­пан. Хри­сти­ане вновь очи­сти­ли раз­ва­ли­ны, от­кры­ли ис­точ­ник и по-преж­не­му чер­па­ли из него во­ду. Впо­след­ствии в од­ном окне сре­ди об­лом­ков был най­ден по­лу­сгнив­ший от вре­ме­ни и сы­ро­сти лист с за­пи­сью де­ся­ти чу­дес от Жи­во­нос­но­го ис­точ­ни­ка, со­вер­шив­ших­ся с 1824 по 1829 го­ды. При сул­тане Ма­хму­де пра­во­слав­ные по­лу­чи­ли неко­то­рую сво­бо­ду в со­вер­ше­нии бо­го­слу­же­ния. Они вос­поль­зо­ва­лись ею, чтобы в тре­тий раз воз­двиг­нуть храм над Жи­во­нос­ным ис­точ­ни­ком. В 1835 го­ду с ве­ли­ким тор­же­ством Пат­ри­арх Кон­стан­тин в со­слу­же­нии 20 ар­хи­ере­ев и при боль­шом ко­ли­че­стве бо­го­моль­цев освя­тил храм; при хра­ме устро­и­ли боль­ни­цу и бо­га­дель­ню.

Один фес­са­ли­ец с мо­ло­до­сти ис­пы­ты­вал силь­ное же­ла­ние по­се­тить Жи­во­нос­ный ис­точ­ник. На­ко­нец, ему уда­лось от­пра­вить­ся в путь, но в пу­ти он тя­же­ло за­бо­лел. Чув­ствуя при­бли­же­ние смер­ти, фес­са­ли­ец взял сло­во со сво­их спут­ни­ков, чтобы они не пре­да­ва­ли его по­гре­бе­нию, а от­вез­ли те­ло к Жи­во­нос­но­му ис­точ­ни­ку, там воз­ли­ли на него три со­су­да с жи­во­нос­ной во­дой и толь­ко по­сле это­го по­греб­ли. Же­ла­ние его бы­ло ис­пол­не­но, и у Жи­во­нос­но­го ис­точ­ни­ка к фес­са­лий­цу вер­ну­лась жизнь. Он при­нял ино­че­ство и в бла­го­че­стии про­вел по­след­ние дни жиз­ни.

Яв­ле­ние Льву Мар­кел­лу Бо­жи­ей Ма­те­ри со­вер­ши­лось 4 ап­ре­ля 450 го­да. В этот день, а так­же еже­год­но в пят­ни­цу Свет­лой сед­ми­цы Пра­во­слав­ная Цер­ковь празд­ну­ет об­нов­ле­ние кон­стан­ти­но­поль­ско­го хра­ма в честь Жи­во­нос­но­го ис­точ­ни­ка. По уста­ву в этот день со­вер­ша­ет­ся чин во­до­освя­ще­ния с пас­халь­ным крест­ным хо­дом.

Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца с Бо­гом­ла­ден­цем изо­бра­же­на на иконе над гро­мад­ной ка­мен­ной ча­шей, сто­я­щей в во­до­е­ме. У во­до­е­ма, на­пол­нен­но­го жи­во­твор­ной во­дой, изо­бра­же­ны страж­ду­щие те­лес­ны­ми неду­га­ми, стра­стя­ми и ду­шев­ны­ми немо­ща­ми. Все они пьют эту жи­ви­тель­ную во­ду и по­лу­ча­ют ис­це­ле­ния.

Спис­ки с чу­до­твор­ной ико­ны «Жи­во­нос­ный Ис­точ­ник» на­хо­дят­ся в Са­ров­ской пу­сты­ни; Аст­ра­ха­ни, Ур­жу­ме Вят­ской епар­хии; в ча­совне близ Со­ло­вец­ко­го мо­на­сты­ря; Ли­пец­ке Там­бов­ской епар­хии. Пре­вос­ход­ный об­раз по­ме­щен в Мос­ков­ском Но­во­де­ви­чьем мо­на­сты­ре.

Источник

Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Живоносный Источник»

Почерпе́м, челове́цы,/ цельбы́ душа́м и те́лом моли́твою,/ Река́ бо всем предтече́т – Пречи́стая Цари́ца Богоро́дица,/ источа́ющи нам чу́дную во́ду/ и измыва́ющи серде́ц че́рности,/ грехо́вныя стру́пы очища́ющи,/ ду́ши же освяща́ющи ве́рных// Боже́ственною благода́тию.

От неистощи́мыя/ Ты, Исто́чниче Богоблагода́тный, подае́ши ми, точа́щи, во́ды/ Твоея́ благода́ти,/ приснотеку́щий па́че сло́ва,/ я́ко бо Сло́во ро́ждшая па́че смы́сла,/ молю́ Ти ся, ороси́ мя благода́тию, да зову́ Ти:// ра́дуйся, Водо́ спаси́тельная.

Велича́ем Тя,/ Пресвята́я Де́во,/ Богоизбра́нная Отрокови́це,/ и чтим о́браз Твой святы́й,/ и́мже то́чиши исцеле́ния// всем с ве́рою притека́ющим.

О, Пресвята́я Де́во, Ма́ти Го́спода на́шего Иису́са Христа́! Ты́ еси́ Ма́ти и покрови́тельница все́х к Тебе́ прибега́ющих, при́зри с благосе́рдием на моли́твы гре́шных и смире́нных ча́д Твои́х. Ты́, имену́емая Живоно́сный Исто́чник благода́тных врачева́ний, исцели́ боле́зни стра́ждущих и умоли́ Сы́на Твоего́, Го́спода на́шего Иису́са Христа́, да низпо́слет и все́м притека́ющим к Тебе́ здра́вие душе́вное и теле́сное и, прости́в на́м во́льная и нево́льная согреше́ния на́ша, да́рует на́м вся́ я́же к ве́чней и вре́менней жи́зни потре́бная. Ты́ еси́ все́х скорбя́щих ра́дость, услы́ши на́с, ско́рбных; Ты́ еси́ утоле́ние печа́ли, утоли́ и на́шу печа́ль; Ты́ еси́ взыска́ние поги́бших, не попусти́ и на́м поги́бнути в бе́здне грехо́в на́ших, но всегда́ избавля́й на́с от вся́ких скорбе́й и напа́стей и вся́каго зла́го обстоя́ния. Е́й, Цари́це на́ша преблага́я, наде́ждо на́ша несокруши́мая и засту́пнице необори́мая, не отврати́ лица́ Твоего́ от на́с за мно́жество прегреше́ний на́ших, но простри́ на́м ру́це Ма́терняго милосе́рдия Твоего́ и сотвори́ с на́ми зна́мение ми́лости Твоея́ во бла́го: яви́ на́м по́мощь Твою́ и благопоспеши́ во вся́ком де́ле благо́м. От вся́каго же начина́ния грехо́внаго и помышле́ния лука́ваго отврати́ на́с, да всегда́ сла́вим пречестно́е и́мя Твое́, велича́юще Бо́га Отца́ и Сы́на Единоро́днаго Го́спода Иису́са Христа́ и Животворя́щаго Свята́го Ду́ха со все́ми святы́ми во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Источник

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

И тропарь, глас 5, трижды:

Пасхальное начало:

Первый стих: Да воскре́снет Бог, / и расточа́тся врази́ Его́.

Вторый стих: Я́ко исчеза́ет дым, / да исче́знут.

Христо́с воскре́се: (единожды).

Третий стих: Та́ко да поги́бнут гре́шницы от Лица́ Бо́жия, / а пра́ведницы да возвеселя́тся.

Христо́с воскре́се: (единожды).

Четвертый стих: Сей день, его́же сотвори́ Госпо́дь, / возра́дуемся и возвесели́мся в онь.

Христо́с воскре́се: (единожды).

Слава: Христо́с воскре́се: (единожды).

И ныне: Христо́с воскре́се: (единожды).

Тропарь Божией Матери пред иконой Ее «Живоносный Источник» глас 4

Почерпем, человецы,/ цельбы душам и телом молитвою,/ река бо всем предтечет,/ Пречистая Царица Богородица,/ источающи нам чудную воду/ и измывающи сердец черности,/ греховныя струпы очищающи,/ души же освящающи верных// Божественною благодатию.

Кондак Божией Матери пред иконой Ее «Живоносный Источник» глас 8

От неистощимыя/ Ты, Источниче богоблагодатный, подаеши ми, точащи, воды/ Твоея благодати,/ приснотекущий паче слова,/ яко бо Слово рождшая паче смысла,/ молю Ти ся, ороси мя благодатию, да зову Ти:// радуйся, Водо спасительная.

Канон, глас 1.

Песнь 1.

Ирмос: Воскресе́ния день, / просветимся, людие. / Пасха, Госпо́дня Па́сха, / от сме́рти бо к жизни, / и от земли́ к небеси, / Христос Бог нас преведе, / победную поющия.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас

Ныне источи ми,/ Дево Богородице,/ источниче, благодать дающи слова,/ яко да воспою Тя источник,/ вреющий живот и благодать верным:/ Ты бо ипостасное Слово источила еси.

Врачевство паче естества,/ храм Твой, Честная,/ является всем, Отроковице:/ от смерти бо явныя притекающия верныя,/ яве возставляет,/ и всем независтную точит сладость.

Изливаеши с Небесе неистощимо/ благодати воистинну едина:/ слепеюща бо твориши взирати к свету, блатом новым,/ возгласивши свыше паче смысла Леонови.

Общее любочестие человечества, Честная,/ радуйся, Марие, радуйся:/ всех бо Творец на Тя,/ якоже капля сниде явственно,/ источник Тя безсмертен показав, Богоневестная.

Песнь 3.

Ирмос: Приидите, пиво пием новое, / не от камене неплодна чудодеемое, / но нетления источник / из гроба одождивша Христа́, / в Немже утверждаемся.

Светлый Тя святый храм/ Владыки всех, Отроковице, вем/ и нетления источник,/ воду изливающ Христа,/ от негоже напаяемся.

От Твоея благодати, Владычице, источниче,/ самодержцу даеши/ исходов происхождение содержимо люте,/ камене подстояние страшное,/ водою разрешившееся.

Течет благодать независтная/ от Тебе, Богородице Дево,/ обильно точащая,/ хромии скачут о Тебе,/ прокаженных очищается множество,/ и демони угнетаются.

Всем даеши исцеление верным,/ царем, простцем, нищим,/ князем, убогим, богатым обще,/ воду изливаяй, источниче,/ различное исцеление.

Кондак Пасхи, глас 8:

Аще и во Гроб снизшел еси, Безсмертне,/ но адову разрушил еси силу/ и воскресл еси, яко Победитель, Христе Боже,/ женам мироносицам вещавый: радуйтеся!/ и Твоим апостолом мир даруяй,/ падшим подаяй воскресение.

Седален, глас 8:

Приснотекущий источник и животный,/ источаяй струя Божественный ток,/ согласно восхвалим благодати просяще:/ на кийждо бо день источает исцеления,/ яко рек течения показуяй малейшая./ Темже по долгу приступающе с любовию,/ верно почерпем от источника/ неисчерпаемое здравие, воистинну безсмертное,/ орошающее верно благочестивых сердца,/ устнами возопиим: Ты еси верных утешение.

Песнь 4.

Ирмос: На Боже́ственней стражи / богоглаголивый Аввакум / да ста́нет с на́ми и пока́жет / светоно́сна А́нгела / ясно глаголюща: / днесь спасение миру, / яко воскресе Христос, / яко всесилен.

Паче песка воистинну,/ и каплий дождевных/ быша, Богородице,/ множества источника дел Твоих,/ непрестанно текущая на всю землю богатно,/ и всякаго боляща люте/ скоро исцеляющая.

На стесненный жены от каркина сосец/ вода возливается, Дево,/ источника Твоего, Владычице,/ и абие престаша/ страсти смертоносныя струею,/ и каркин просто изыти позна.

Недомыслимое в Тебе,/ и паче естества содеянное есть/ явственно, Богородице:/ вода бо бывает источника Твоего/ исцеление, недугом смертоносным противное,/ егоже естество яве никогдаже ведяше.

Присно умерщвляет мя враг/ сластными прилоги,/ Владычице источниче Богородице:/ не презри, предвари, скорая помоще,/ сего же сетей мя избави,/ да воспою Тя присно многопетую.

Песнь 5.

Ирмос: У́тренюем утреннюю глубоку, / и вместо мира песнь принесем Владыце, / и Христа́ узрим / правды Солнце, / всем жизнь возсияюща.

Глаголанная, Дево Отроковице,/ источника Твоего воистинну чудеса/ ужасают человеков помышление:/ паче бо естества суть,/ вся верныя освящающая.

Повествова руно, манна, и Силоам,/ и камень точащ, Соломонов притвор,/ благодать Твою,/ иорданския воды,/ и источник Самаряныни.

Капли Твоя, Отроковице Дево, яже источника,/ и мертваго оживиша,/ паче слова содеянное и смысла:/ вся бо Твоя, Всечистая,/ слово побеждают человеческое.

Страсти моя, Отроковице, исцели,/ кровотечения источник изсушающи,/ и лютое пламене возжжение,/ и здравия преложение,/ исходов союз, и чревотечение.

Песнь 6.

Ирмос: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́, / и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя, / содержа́щия свя́занныя, Христе́, / и тридне́вен, я́ко от ки́та Ио́на, / воскре́сл еси́ от гро́ба.

Словеса Слова,/ яко воистинну источника,/ воспеваем Тя, Чистая:/ премудрости бо глубину яко паче слова раждаеши,/ повесивша на воздусе течения,/ и землю на воде.

Подшла еси лествиц несение,/ отъемлющее сокрушение/ иже тамо живописцев./ О, Всесвятый Источниче,/ спасаяй люди от труса дому падшия.

Утробы неродящия неплодством прежде,/ разрешаеши яве источника Твоего струями:/ ибо, яко родившая Владыку всех,/ и рождения подаеши.

Ни слово, ни ум, ниже язык/ Твое возмогут, Чистая, рождество похвалити,/ но немощствуют в Тебе,/ и обличается философов честность,/ и риторов красота.

Кондак, глас 8:

От неистощимыя Ты, источниче Богоблагодатный,/ подаеши ми, точащи воды Твоея благодати,/ приснотекущий паче слова./ Яко бо Слово рождшая паче смысла,/ молю ти ся, ороси мя благодатию, да зову ти:/ радуйся, водо спасительная.

Икос: Нескверная Богородице, рождшая Слово Отчее,/ прежде век нетленно рождшееся,/ разшири моя уста, Чистая,/ спривносящи мя к Твоему похвалению,/ яко да восхвалю Тя, зовый источнику Твоему сия:/

Радуйся, источниче радости неприестаемыя,/

радуйся, точе доброты неизреченныя./

Радуйся, недугов различных разрешение,/

радуйся, страстей всяких потопление./

Радуйся, струе световиднейшая, здравы творящая верныя,/

радуйся, водо благодатнейшая недугующим многоразлично./

Радуйся, чаше манны животочныя,/

радуйся, бане и нектарю Богоизлиянный./

Радуйся, водо премудрости, неведение отъемлющая,/

радуйся, растворение сердца пищу Божественную изливающее./

Радуйся, пристанище неможения источающая,/

радуйся, пламень недугования угашающая./

Радуйся, водо спасительная.

Таже глаголем:

Воскрес Иисус от гроба, / якоже прорече, / даде нам живот вечный / и велию милость. [Трижды.]

Песнь 7.

Ирмос: О́троки от пещи избавивый, / быв Человек, / страждет яко смертен, / и страстию смертное, / в нетления облачит благолепие, / Един благословен / отцев Бог, и препрославлен.

Почерпите недугующии исцеления:/ Всечистая бо точит/ от Божественнаго источника сладость истинную,/ поток сладости воистинну вреющий./ Темже и верою токи независтныя почерпем вси.

Удивляют слышащия Владычице,/ странная Твоя чудеса, вся верныя:/ немыя бо и глухия,/ яко благоглаголивыя показует вода Твоя,/ страждущия же люте врачует,/ и исцеление дарует.

Возводиши от пещи скорбей,/ орошающи водами от страннаго источника,/ приступающия к Тебе, Чистая:/ каркинския бо раны свобождается человек,/ прокаженна же исцеляеши,/ и распаление угасила еси.

Юноши и отроковицы Владычицу,/ и вси человецы верою от души восхвалим светло:/ сокрушения бо гноевиц,/ и вреды лукавых, и отоки,/и разслабленнаго исцели.

Песнь 8.

Ирмос: Сей нарече́нный и святы́й день, / Еди́н суббо́т Царь и Госпо́дь, / пра́здников пра́здник / и торжество́ есть торже́ств, / во́ньже благослови́м Христа́ во ве́ки.

Божественную источник и честную воду изливает Твой, Дево:/ водных бо течение вспящает зело,/ призыванием Божественным благодати./ Темже Тя почитаем, источниче, во веки.

Вси честную животочную воду воспоим мудренне:/ злодыхания бо ток по странам уставляет,/ и свободное творит происхождение./ Оле, Твоих чудес,/ Чистая Богородительнице!

Кая, Всепетая,/ восхвалят уста Рождества Твоего странное?/ но и ум кий бы чудес источник изследовал,/ и слово изглаголало?/ несть естеству крепость, Твоим чудитися.

Вся о Тебе смерти держава разорися внезапу,/ о, Царице и Госпоже!/ Ибо Царя Безсмертнаго живот Ты источила еси воду,/ манну, Христа во веки.

Песнь 9.

Ирмос: Свети́ся, свети́ся, / но́вый Иерусали́ме, / сла́ва бо Госпо́дня / на тебе́ возсия́. / Лику́й ны́не / и весели́ся, Сио́не. / Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, / о воста́нии Рождества́ Твоего́.

Воды вся превосходит,/ Отроковице Чистая,/ источника Твоего вода,/ яве дарующая свобождения недугов лютых,/ и душам всякое здравие,/ яко паче естества изливаемая.

Решитель недугов,/ новый се Силоам,/ источника Твоего, Дево, зрим вси:/ очи бо приемлет огня,/ вси же здравие присно к животу приемлем.

Здравия ищущии притецыте ко источнику,/ Отроковица бо Дева жительствует при воде./ Ликуй и веселися верных множество сице,/ якоже подобает:/ приидет к храму,/ и воздаяние прошений приемлет.

Возвысися источника Твоего вода выше Небес,/ и земли бездны токи претече:/ сия есть пища души,/ питие верных, мед из камене,/ и манны раздаяние.

Веселиши, Дево, царя преестественне,/ источающи благодать от источника присносущную,/ сему подавающи на враги крепость,/ победы присно, здравие и мир,/ и прошений исполнение.

Ексапостиларий Источнику:

Источник еси воистинну воды живыя, Владычице:/ измываеши убо недуги душ и телес лютыя,/ прикосновением Твоим единым токмо,/ воду спасения Христа/ изливающи.

Молитва Пресвятой Богородице в честь иконы Ее «Живоносный Источник»

О, Пресвятая Дево, Мати Господа нашего Иисуса Христа! Ты еси Мати и покровительница всех к Тебе прибегающих, призри с благосердием на молитвы грешных и смиренных чад Твоих. Ты, именуемая Живоносный Источник благодатных врачеваний, исцели болезни страждущих и умоли Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа, да низпослет и всем притекающим к Тебе здравие душевное и телесное и, простив нам вольная и невольная согрешения наша, дарует нам вся яже к вечней и временней жизни потребная. Ты еси всех скорбящих радость, услыши нас, скорбных; Ты еси утоление печали, утоли и нашу печаль; Ты еси взыскание погибших, не попусти и нам погибнути в бездне грехов наших, но всегда избавляй нас от всяких скорбей и напастей и всякаго злаго обстояния. Ей, Царице наша преблагая, надеждо наша несокрушимая и заступнице необоримая, не отврати лица Твоего от нас за множество прегрешений наших, но простри нам руце Матерняго милосердия Твоего и сотвори с нами знамение милости Твоея во благо: яви нам помощь Твою и благопоспеши во всяком деле благом. От всякаго же начинания греховнаго и помышления лукаваго отврати нас, да всегда славим пречестное имя Твое, величающе Бога Отца и Сына Единороднаго Господа Иисуса Христа и Животворящаго Святаго Духа со всеми святыми во веки веков. Аминь.

Честне́йшую Херуви́м / и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, / без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, / су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Господи, помилуй (трижды).

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

И нам дарова́ живо́т ве́чный, / покланя́емся Его́ / тридне́вному Воскресе́нию.

Источник

Икона Божией Матери «Живоносный источник»: тропарь и молитва

тропарь и кондак иконе живоносный источник. Смотреть фото тропарь и кондак иконе живоносный источник. Смотреть картинку тропарь и кондак иконе живоносный источник. Картинка про тропарь и кондак иконе живоносный источник. Фото тропарь и кондак иконе живоносный источник

Икона Божией Матери «Живоносный источник»

Воин Лев, ставший впоследствии императором (455- 473), в роще, посвященной Пресвятой Богородице, встретил слепца, который попросил подать ему воды. Лев долго не мог найти водного источника, как вдруг он услышал голос Пресвятой Богородицы, которая указала ему на источник и велела приложить тину из тех вод на глаза слепцу. После этого слепой прозрел, а воин, став императором, дивясь и радуясь о чудесном исцелении, велел очистить источник и воздвиг на его месте храм. Назван был храм — свидетельство о чудесной силе источника.

После падения Константинополя храм был разрушен и воздвигнут вновь только в 1834-1835 гг.

В память этого чуда в день иконы Божией Матери «Живоносный источник» совершается малое освящение воды — оно происходит в течение года неоднократно, великое освящение воды совершается только в праздник Крещения (Богоявления).

Иконографически образ Божией Матери «Живоносный источник» восходит к византийским изображениям типа «Владычица Победодательница», который в свою очередь восходит к изображению типа «Знамение». Первоначально икона «Живоносный источник» передавалась в списках без изображения источника, позднее в композицию была включена чаша (фиала), а после — также и водоем и фонтан.

На Светлой седмице богослужение наполнено радостными пасхальными песнопениями, отменяется пост в среду и пятницу, вся литургия служится с открытыми Царскими вратами и после каждой литургии совершается крестный ход.

В этот же день на литургии читается Евангелие об изгнании торгующих из храма.

Явление иконы Божией Матери «Живоносный источник»

В V веке в Константинополе, близ так называемых «Золотых ворот», находилась роща, посвященная Пресвятой Богородице. В роще был источник, с давних пор прославленный чудесами. Постепенно это место заросло кустарником, а воду затянуло тиной.

тропарь и кондак иконе живоносный источник. Смотреть фото тропарь и кондак иконе живоносный источник. Смотреть картинку тропарь и кондак иконе живоносный источник. Картинка про тропарь и кондак иконе живоносный источник. Фото тропарь и кондак иконе живоносный источник

Икона Божией Матери «Живоносный источник»

Однажды воин Лев Маркелл, будущий император, встретил в этом месте слепца, беспомощного путника, сбившегося с дороги. Лев помог ему выйти на тропинку и устроиться в тени для отдыха, а сам отправился на поиски воды для освежения слепого. Вдруг он услышал голос: «Лев! Не ищи воды далеко, она здесь близко». Удивленный таинственным голосом, он стал искать воду, но не нашел. Когда же остановился в печали и задумчивости, вторично раздался тот же голос: «Царь Лев! Пойди под сень этой рощи, почерпни воды, которую там найдешь, и напой ею жаждущего, тину же, которую найдешь в источнике, положи на его глаза. Потом ты узнаешь, кто Я, освящающая это место. Я помогу тебе вскоре воздвигнуть здесь во имя Мое храм, и все, приходящие сюда с верою и призывающие Мое имя, получат исполнение своих молитв и полное исцеление от недугов». Когда Лев исполнил все повеленное, то слепой немедленно прозрел и без проводника пошел в Константинополь, прославляя Богоматерь. Это чудо совершилось при императоре Маркиане (391-457).

Императора Маркиана сменил Лев Маркелл (457-473). Он вспомнил о явлении и предсказании Божией Матери, приказал очистить источник и заключить в каменный круг, над которым был построен храм в честь Пресвятой Богородицы. Император Лев назвал этот родник «Живоносным источником», так как в нем проявилась чудодействующая благодать Божией Матери.

Император Юстиниан Великий (527-565) был человеком глубоко приверженным к православной вере. Он долго мучился водяной болезнью. Однажды в полночь он услышал голос: «Ты не можешь вернуть себе здоровья, если не напьешься из Моего источника». Царь не знал, о каком источнике говорит голос, и впал в уныние. Тогда Божия Матерь явилась ему уже днем и сказала: «Встань, царь, иди на Мой источник, выпей из него воды и будешь, как прежде, здоров». Больной исполнил волю Владычицы и вскоре выздоровел. Благодарный император воздвиг около храма, устроенного Львом, новый великолепный храм, при котором впоследствии был создан многолюдный монастырь.

В XV столетии известный храм «Живоносного источника» был разрушен мусульманами. К развалинам храма приставили стражника-турка, который не позволял подходить к этому месту. Постепенно строгость запрета смягчилась, и христиане поставили там небольшую церковь. Но и она в 1821 году была разрушена, а источник засыпан. Христиане вновь очистили развалины, открыли источник и по-прежнему черпали из него воду. Впоследствии в одном окне среди обломков был найден полусгнивший от времени и сырости лист с записью десяти чудес от Живоносного источника, совершившихся с 1824 по 1829 годы. При султане Махмуде православные получили некоторую свободу в совершении богослужения. Они воспользовались ею, чтобы в третий раз воздвигнуть храм над Живоносным источником. В 1835 году с великим торжеством Патриарх Константин в сослужении 20 архиереев и при большом количестве богомольцев освятил храм; при храме устроили больницу и богадельню.

Один фессалиец с молодости испытывал сильное желание посетить Живоносный источник. Наконец, ему удалось отправиться в путь, но в пути он тяжело заболел. Чувствуя приближение смерти, фессалиец взял слово со своих спутников, чтобы они не предавали его погребению, а отвезли тело к Живоносному источнику, там возлили на него три сосуда с живоносной водой и только после этого погребли. Желание его было исполнено, и у Живоносного источника к фессалийцу вернулась жизнь. Он принял иночество и в благочестии провел последние дни жизни.

Явление Льву Маркеллу Божией Матери совершилось 4 апреля 450 года. В этот день, а также ежегодно в пятницу Светлой седмицы Православная Церковь празднует обновление константинопольского храма в честь Живоносного источника. По уставу в этот день совершается чин водоосвящения с пасхальным крестным ходом.

Пресвятая Богородица с Богомладенцем изображена на иконе над большой каменной чашей, стоящей в водоеме. У водоема, наполненного животворной водой, изображены страждущие телесными недугами, страстями и душевными немощами. Все они пьют эту живительную воду и получают различные исцеления.

Тропарь иконе Божией Матери «Живоносный источник»

Почерпем, человецы, цельбы душам и телом молитвою, Река бо всем предтечет — Пречистая Царица Богородица, источающи нам чудную воду и измывающи сердец черности, греховныя струпы очищающи, души же освящающи верных Божественною благодатию.

Молитва перед иконой Божией Матери «Живоносный источник»

О Пресвятая Дево, Мати Господа нашего Иисуса Христа! Ты еси Мати и покровительница всех к Тебе прибегающих, призри с благосердием на молитвы грешных и смиренных чад Твоих. Ты, именуемая Живоносный Источник благодатных врачеваний, исцели болезни страждущих и умоли Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа, да низпослет и всем притекающим к Тебе здравие душевное и телесное и, простив нам вольная и невольная согрешения наша, дарует нам вся яже к вечней и временней жизни потребная. Ты еси всех скорбящих радость, услыши нас, скорбных; Ты еси утоление печали, утоли и нашу печаль; Ты еси взыскание погибших, не попусти и нам погибнути в бездне грехов наших, но всегда избавляй нас от всяких скорбей и напастей и всякаго злаго обстояния. Ей, Царице наша преблагая, надеждо наша несокрушимая и заступнице необоримая, не отврати лица Твоего от нас за множество прегрешений наших, но простри нам руце Матерняго милосердия Твоего и сотвори с нами знамение милости Твоея во благо: яви нам помощь Твою и благопоспеши во всяком деле благом. От всякаго же начинания греховнаго и помышления лукаваго отврати нас, да всегда славим пречестное имя Твое, величающе Бога Отца и Сына Единороднаго Господа Иисуса Христа и Животворящаго Святаго Духа со всеми святыми во веки веков. Аминь.

Вы прочитали статью Икона Божией Матери «Живоносный источник». Читайте также:

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *