тропарь собору всех святых

Собор всех святых, в земле Русской просиявших

Дни памяти

Житие

Всех Свя­тых, в Зем­ле Русской про­си­яв­ших, Неде­ля – 2-е вос­кре­се­нье по­сле празд­ни­ка Пя­ти­де­сят­ни­цы, по­свя­щен­ное празд­но­ва­нию па­мя­ти всех рус­ских свя­тых.

Идея со­бор­но­го празд­но­ва­ния па­мя­ти рус. свя­тых по­яви­лась в сер. XVI в., по­сле про­слав­ле­ния сон­ма рус. свя­тых на Мос­ков­ских Со­бо­рах 1547 и 1549 гг. Пер­вая служ­ба в честь «но­вых рос­сий­ских чу­до­твор­цев» бы­ла со­став­ле­на Гри­го­ри­ем, ино­ком суз­даль­ско­го Спа­со-Ев­фи­ми­е­ва мон-ря, и пред­на­зна­ча­лась для пе­ния 17 июля; этот день стал пер­во­на­чаль­ной да­той празд­но­ва­ния Со­бо­ра рус­ских свя­тых. Служ­ба пе­ре­пи­сы­ва­лась в ру­ко­пи­сях (Сер­гий (Спас­ский). Ме­ся­це­слов. Т. 1. С. 385), но не во­шла в пе­чат­ные мос­ков­ские из­да­ния бо­го­слу­жеб­ных книг XVI–XVII вв. С кон. XVIII в. она из­да­ва­лась ста­ро­об­ряд­че­ски­ми ти­по­гра­фи­я­ми (Кра­ков, Б. г.; Грод­но, 1786, 1789; Су­п­расль, 1786, 1787; М., 1911). По­сле XVII в. это празд­но­ва­ние со­хра­ня­ет­ся толь­ко в ста­ро­об­ряд­че­ской сре­де и со­вер­ша­ет­ся в неде­лю (т. е. в вос­кре­се­нье) по­сле па­мя­ти прор. Илии (20 июля). По­сле­до­ва­ние вклю­ча­ет тро­парь 3-го гла­са: «Пре­чест­ная вер­ста Бо­гом воз­люб­лен­ная, от­цы преб­ла­жен­нии», кондак 8-го гла­са, на по­до­бен «Яко на­чат­ки»: «Яко бла­го­че­стия про­по­вед­ни­ки и нече­стия обуз­да­те­ли», ка­нон 8-го гла­са, ир­мос: «Песнь воз­слем, лю­дие», нач.: «Вси пес­нь­ми ду­хов­ны­ми, иже по­стом про­си­яв­шая». По певч. ру­ко­пи­сям с XVII в. из­вест­ны рас­пе­тые сти­хи­ры (слав­ни­ки) из этой служ­бы. На­бор из слав­ни­ков (обыч­но 6) устой­чи­во при­во­дит­ся в ру­ко­пи­сях по­мор­ской тра­ди­ции (Пев­че­ские кни­ги. 2001).

Ок. 1643 г. иером. Ме­ле­тий Си­риг, про­то­син­келл К-поль­ско­го пат­ри­ар­ха, по прось­бе митр. Пет­ра (Мо­ги­лы) на­пи­сал служ­бу «пре­по­доб­ным от­цам Ки­е­во-пе­чер­ским и всем свя­тым, в Ма­лой Рос­сии про­си­яв­шим», т. е. укр. ана­лог служ­бы в честь Всех Рус­ских свя­тых. В кон. 40-х гг. XVII в. по об­раз­цу служ­бы иером. Ме­ле­тия со­ло­вец­кий иером. Сер­гий (Ше­ло­нин) на­пи­сал служ­бу «всем свя­тым, иже в Ве­ли­цеи Ро­сии в по­сте про­си­яв­шим» (из­вест­на по един­ствен­ной ркп. XVII в. – РНБ. Сол. 877/987). Несмот­ря на на­зва­ния, служ­бы иеро­мо­на­хов Ме­ле­тия и Сер­гия по­свя­ще­ны не толь­ко пре­по­доб­ным, но и свя­тым, про­слав­лен­ным в др. ли­ках; на­зва­ния обу­слов­ле­ны тем, что обе служ­бы со­став­ле­ны по об­раз­цу служ­бы в честь Всех пре­по­доб­ных от­цов в Сы­ро­пуст­ную суб­бо­ту (Пан­чен­ко. 2004). Боль­шо­го рас­про­стра­не­ния в бо­го­слу­жеб­ной прак­ти­ке по­сле­до­ва­ния, со­став­лен­ные иеро­мо­на­ха­ми Ме­ле­ти­ем и Сер­ги­ем, не по­лу­чи­ли.

По­ми­мо гим­но­гра­фи­че­ских про­из­ве­де­ний, для служ­бы рус. свя­тых со­зда­ва­лись че­тьи тек­сты. Так, инок Гри­го­рий Суз­даль­ский на­пи­сал «По­хваль­ное сло­во» в честь но­вых чу­до­твор­цев (Ма­ка­рий, ар­хим. 1997), иером. Сер­гий (Ше­ло­нин) – «По­хваль­ное сло­во рус­ским пре­по­доб­ным» (Пан­чен­ко. 2003).

Совр. празд­но­ва­ние Всех Свя­тых, в зем­ле Рос­сий­ской про­си­яв­ших, бы­ло уста­нов­ле­но по ре­ше­нию По­мест­но­го Со­бо­ра Рос­сий­ской Пра­во­слав­ной Церк­ви 1917–1918 гг. На за­се­да­нии 7 (20) авг. был за­слу­шан до­клад проф. Б.А. Ту­ра­е­ва о празд­но­ва­нии па­мя­ти всех свя­тых, но­вых чу­до­твор­цев рос­сий­ских (Де­я­ние 146 – Со­бор 1918. Де­я­ния. Т. 10. С. 146–147). В до­кла­де был сде­лан крат­кий об­зор ис­то­рии служ­бы но­вым рос­сий­ским чу­до­твор­цам, при­ве­де­ны при­ме­ры по­доб­ных служб (вет­хо­за­вет­ным пра­от­цам, пре­по­доб­ным афон­ским и др.) и пред­ло­же­но вос­ста­но­вить празд­но­ва­ние па­мя­ти рус. свя­тых в вос­крес­ный день по­сле па­мя­ти Всех свя­тых неде­ли по при­ме­ру па­мя­ти афон­ских по­движ­ни­ков, от­ме­ча­е­мой на Св. Го­ре. За­слу­шав до­клад, Со­бор опре­де­лил вос­ста­но­вить празд­но­ва­ние дня па­мя­ти всех рус. свя­тых в 1-е вос­кре­се­нье Пет­ро­ва по­ста, а со­от­вет­ству­ю­щее по­сле­до­ва­ние (ос­но­ван­ное на по­сле­до­ва­нии ино­ка Гри­го­рия, но ис­прав­лен­ное и до­пол­нен­ное Выс­шим Цер­ков­ным Управ­ле­ни­ем) на­пе­ча­тать в кон­це Цвет­ной Три­о­ди. Ста­тьи бы­ли пе­ре­да­ны в Ре­дак­ци­он­ный от­дел Со­бо­ра и при­ня­ты с неболь­ши­ми по­прав­ка­ми 13 (26) авг. (Де­я­ние 150 – Там же. С. 216-217). До­пол­не­ние и ис­прав­ле­ние служ­бы бы­ло по­ру­че­но Ту­ра­е­ву и иером. Афа­на­сию (Са­ха­ро­ву) (впосл. епи­скоп, свя­щен­но­ис­по­вед­ник). Служ­ба бы­ла по­чти пол­но­стью пе­ре­пи­са­на, из ста­рой оста­лось лишь неск. пес­но­пе­ний. Пер­во­на­чаль­ный ва­ри­ант служ­бы из­да­ли бро­шю­рой граж­дан­ской пе­ча­ти в Москве в 1918 г.; из­да­ние от­ли­ча­лось боль­шим ко­ли­че­ством опе­ча­ток. Свя­щен­но­исп. Афа­на­сий ре­дак­ти­ро­вал служ­бу в про­дол­же­ние всей жиз­ни. Сле­ду­ю­щее из­да­ние ее вы­шло в Москве в 1946 г. Окон­ча­тель­ный текст служ­бы, бо­лее пол­ный по срав­не­нию с тек­стом пер­вых из­да­ний, был вы­пу­щен в со­ста­ве Ми­ней, под­го­тов­лен­ных Мос­ков­ской пат­ри­ар­хи­ей в 1978-1989 гг. (Ми­нея. (МП). Май. Ч. 3. С. 308-387; см. так­же: Служ­ба. 1995). Служ­ба име­ет мно­го осо­бен­но­стей, обу­слов­лен­ных же­ла­ни­ем свя­щен­но­исп. Афа­на­сия вы­де­лить ее в кру­ге празд­ни­ков РПЦ; она вклю­ча­ет из­бы­точ­ный гим­но­гра­фи­че­ский ма­те­ри­ал, что поз­во­ля­ет со всей пол­но­той со­вер­шать ее как в вос­крес­ный, так и в буд­ний день. Нек-рые осо­бен­но­сти со­став­лен­ной свя­щен­но­исп. Афа­на­си­ем служ­бы не вполне тра­ди­ци­он­ны: по­имен­ное пе­ре­чис­ле­ние всех рус. свя­тых на ли­тии не име­ет ана­ло­гов в древ­них служ­бах (а по­сле про­слав­ле­ния сон­ма но­во­му­че­ни­ков на Ар­хи­ерей­ском юби­лей­ном Со­бо­ре 2000 г. ста­ло прак­ти­че­ски неосу­ще­стви­мым), со­еди­не­ние 3 ве­ли­ча­ний, об­ра­щен­ных к Бо­гу, Бо­жи­ей Ма­те­ри и ко всем рус. свя­тым, не на­хо­дит со­от­вет­ствия в Ти­пи­коне.

По­ме­щен­ное в Ми­нее по­сле­до­ва­ние вклю­ча­ет тро­па­ри 8-го гла­са: «Яко­же плод крас­ный Тво­е­го спа­си­тель­но­го се­я­ния» и 4-го гла­са: «Иеру­са­ли­ма выш­ня­го граж­да­ны»; кондак 3-го гла­са, на по­до­бен «Де­ва днесь»: «Днесь лик свя­тых, в зем­ли на­шей Бо­гу уго­див­ших»; ка­нон утре­ни 8-го гла­са (ир­мос: «В черм­нем фа­ра­о­на с ко­лес­ни­ца­ми по­гру­зил еси», нач.: «Вси в пес­нех ду­хов­ных вос­по­им со­глас­но»); ма­лый мо­леб­ный ка­нон, со­став­лен­ный по по­до­бию мо­леб­но­го ка­но­на Бо­го­ро­ди­це 8-го гла­са (ир­мос: «Во­ду про­шед яко су­шу», нач.: «Мно­ги­ми со­дер­жи­ми на­пастьми, к вам при­бе­га­ем»); бо­лее 10 са­мо­глас­нов, 3 цик­ла по­доб­нов, а так­же цик­лы сти­хир на ли­тии, на ве­черне и на елео­по­ма­за­нии в кон­це утре­ни, вклю­ча­ю­щие по­доб­ны всех гла­сов. Па­ре­мии ве­чер­ни: Ис.49:8-15, Сир.44:1-14, Прем.3:1-9; Еван­ге­лие утре­ни: Мф.4:25-5:12; чте­ния ли­тур­гии: про­ки­мен из Пс.15, Кол.3:20-4:3 (или Евр.11:33-12), ал­ли­лу­и­а­рий со сти­ха­ми Пс.43, Лк.12:32-40 (или Мф.4.25-5:12), при­ча­стен Пс.149:4; по­ми­мо про­че­го, в со­став служ­бы вхо­дят осо­бые тро­па­ри на бла­жен­нах.

Служ­ба поль­зу­ет­ся боль­шой по­пуляр­но­стью (хо­тя, как пра­ви­ло, нек-рые ее ча­сти – мо­леб­ное пе­ние на­ка­нуне, ряд пес­но­пе­ний и др. – на прак­ти­ке со­кра­ща­ют­ся или опус­ка­ют­ся), нек-рые ее тек­сты (напр., сти­хи­ры по­доб­ны «Зем­ле рус­ская») во­шли в чис­ло наи­бо­лее из­вест­ных и лю­би­мых в Рус­ской Церк­ви.

Ли­те­ра­ту­ра: Спас­ский И. Пер­вая служ­ба Всем Рус­ским Свя­тым и ее ав­тор // ЖМП. 1949. № 8. С. 50–55; Служ­ба Всем Свя­тым, в зем­ле Рус­ской про­си­яв­шим. М., 1995; Ма­ка­рий (Ве­ре­тен­ни­ков), ар­хим. Эпо­ха но­вых чу­до­твор­цев: (По­хваль­ное сло­во но­вым рус. свя­тым ино­ка Гри­го­рия Суз­даль­ско­го) // АиО. 1997. № 2 (13). С. 128–144; Пев­че­ские кни­ги вы­го­лек­син­ско­го пись­ма. XVIII – 1-я пол. XIX в. / Сост. Ф. В. Пан­чен­ко. СПб., 2001. (Опи­са­ние РО Б-ки РАН; Т. 9. Вып. 1); Ка­зан­це­ва Г. Е. Осо­бен­но­сти цер­ков­но­слав. язы­ка служ­бы «Всем свя­тым, в Зем­ле Рус­ской про­си­яв­шим» свт. Афа­на­сия (Са­ха­ро­ва) // ЕжБК, 2003. С. 377–380; Пан­чен­ко О. В. Из ар­хеогр. разыс­ка­ний в об­ла­сти со­ло­вец­кой книж­но­сти: I. «По­хваль­ное сло­во рус. пре­по­доб­ным» – соч. Сер­гия Ше­ло­ни­на: Во­прос ат­ри­бу­ции, да­ти­ров­ка, ха­рак­те­ри­сти­ка авт. ре­дак­ций) // ТОДРЛ. 2003. Т. 53. С. 547–592; он же. Из ар­хеогр. разыс­ка­ний: II. «Ка­нон всем свя­тым, иже в Ве­ли­цеи Ро­сии в по­сте про­си­яв­шим» – соч. Сер­гия Ше­ло­ни­на // ТОДРЛ. 2004. Т. 56. С. 453–480.

А.А. Лу­ка­ше­вич
Ста­тья из т. 9 «Пра­во­слав­ной эн­цик­ло­пе­дии». Москва, 2005 г.

Источник

Тропари соборам святых

Святым Праотцам,

глас 2

Ве́рою пра́отцы оправда́л еси́,/ от язы́к те́ми предобручи́вый Це́рковь:/ хва́лятся в сла́ве святи́и,/ я́ко от се́мене их есть Плод благосла́вен,/ без се́мене Ро́ждшая Тя.// Тех моли́твами, Хри­сте́ Бо́же, поми́луй нас.

Пере­вод: Верою пра­от­цев Ты оправ­дал, в их лице пре­доб­ру­чив с Собою Цер­ковь из всех наро­дов. Хва­лят­ся во сла­ве свя­тые, ибо от семе­ни их плод слав­ный, – без семе­ни Родив­шая Тебя. Их моль­ба­ми, Хри­сте Боже, спа­си души наши.

Святым отцам,

глас 8

Ве́лия ве́ры исправле́ния:/ во исто́чнице пла́мене, я́ко на воде́ упокое́ния,/ святи́и трие́ о́троцы ра́довахуся,/ и проро́к Дании́л львом па́стырь, я́ко овца́м, явля́шеся.// Тех моли́твами, Хри­сте́ Бо́же, спа­си́ ду́ши на́ша.

Пере­вод: Вели­ки веры свер­ше­ния! Во источ­ни­ке пла­ме­ни, как на воде отдох­но­ве­ния, свя­тые три отро­ка радо­ва­лись. И про­рок Дани­ил львов пасу­щим как овец явил­ся. Их моль­ба­ми, Хри­сте Боже, спа­си души наши!

Всем святым,

глас 4

И́же во всем ми́ре му́ченик Твои́х, я́ко багряни́цею и ви́ссом, кро­вь­ми́ Це́рковь Твоя́ украси́вшися, те́ми вопие́м Ти, Хри­сте́ Бо́же: лю́дем Твои́м щедро́ты Твоя́ низ­посли́, мир жи́тельству Тво­е­му́ да́руй и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Пере­вод: Кро­вью постра­дав­ших во всем мире муче­ни­ков Тво­их как пор­фи­рою и вис­со­ном обле­чен­ная, их уста­ми Цер­ковь Твоя к Тебе взы­ва­ет, Хри­сте Боже: «Мило­сти Твои людям Тво­им нис­по­шли, мир наро­ду Тво­е­му даруй и душам нашим вели­кую милость!»

Всем святым субботы,

глас 2

Апо́столи, му́ченицы и проро́цы,/ святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии,/ до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии,/ дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су,/ о нас Того́, я́ко Бла́га, моли́те,// спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.

Пере­вод: Апо­сто­лы, муче­ни­ки и про­ро­ки, свя­ти­те­ли, пре­по­доб­ные и пра­вед­ные, подвиг доб­лест­но совер­шив­шие и веру сохра­нив­шие, дерз­но­ве­ние пред Спа­си­те­лем имея, Его за нас, как бла­го­го, умо­ли­те, молим­ся, во спа­се­ние душам нашим!

Всем преподобным и богоносным отцам, во Св. Горе Афонской просиявшим,

глас 1

Пусты́ни Афо́нския отцы́,/ А́нгелы во пло́ти,/ испове́дники вку́пе и преподо́бныя,/ святи́тели же и му́ченики в пе́ниих почти́м,/ подража́юще доброде́телем их,/ зову́ще согла́сно и глаго́люще:/ сла́ва Просла́вльшему вы,/ сла́ва Венча́вшему вы,// сла́ва в беда́х предста́тели нам вы Показа́вшему.

Пере­вод: Пусты­ни Афон­ской отцов, Анге­лов во пло­ти, испо­вед­ни­ков вме­сте с пре­по­доб­ны­ми, свя­ти­те­лей и муче­ни­ков в молит­вен­ных пес­но­пе­ни­ях почтим, под­ра­жая их доб­ро­де­те­лям, взы­вая еди­ным гла­сом и гово­ря: «Сла­ва Про­сла­вив­ше­му вас, сла­ва Вен­чав­ше­му Вас, сла­ва Пока­зав­ше­му вас наши­ми заступ­ни­ка­ми в бедах».

Величание

Ублажа́ем вас,/ преподо́бнии отцы́ Афо́нстии,/ в Горе́ сей пости́вшиися,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ наста́вницы мона́хов// и собесе́дницы А́нгелов.

Собору Белорусских святых,

глас 5

Почти́ Госпо́дь Белору́сский край/ святы́ми, Ему́ благоугоди́вшими:/ святи́тели, му́ченики, преподо́бными и пра́ведными,/ ве́рно Го́сподеви послужи́вшими/ и мзду трудо́в прия́вшими./ К тем же ны́не и мы вопие́м:/ о нас моли́теся ко Го́споду,// да в ве́ре и де́лех плод добр принесе́м.

Пере­вод: Почтил Гос­подь Бело­рус­ский край свя­ты­ми, Ему бла­го­уго­див­ши­ми: свя­ти­те­ля­ми, муче­ни­ка­ми, пре­по­доб­ны­ми и пра­вед­ны­ми, вер­но Гос­по­ду послу­жив­ши­ми и воз­да­я­ние за тру­ды полу­чив­ши­ми. К ним же сей­час и мы взы­ва­ем: «Моли­тесь о нас ко Гос­по­ду, да при­не­сем хоро­ший плод верой и делами».

Величание

Велича́ем вас,/ святи́и Белору́сския земли́,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ вы бо мо́лите о нас// Хри­ста́ Бо́га на́шего.

Всем святым Болгарским,

глас 4

Собо́р ваш честны́й почита́юще/и па́мять святу́ю пра́зднующе,/ святи́и, от бо́лгар просия́вшии,/ приле́жно мо́лим вы:/ Го́спода о всех моли́те,/ па́че же о при́сных,/ сохрани́тися зем­ли́ Бо́лгарстей от вся́ких бед/ и наро́ду утверди́тися на ве́ки в ве́ре Правосла́вней,/ я́ко да, ми́рное житие́ благоче́стно пожи́вше,/ вку́пе с ва́ми улучи́м ве́чное Оте́чество// в блаже́ннем Хри­ста́ Бо́га Ца́рствии.

Собору Владимирских святых,

глас 4

Днесь све́тло красу́ется Пресвяты́я Богоро́дицы избра́нный град/ и с ним вси кон­цы́ зем­ли́ Влади́мирския торжеству́ют,/ па́мять соверша́юще богопросла́вленнаго вели́каго ли́ка святы́х,/ в по́двизех Правосла́вныя ве́ры издре́вле во уде́ле сем Бо́гу угоди́вших,/ и к ним с любо́вию вопию́т:/ о преди́внии Хри­сту́ Бо́гу моли́твенницы,/ вен­цы́ пресве́тлыми от Него́ увенча́нныя,/ мир и благоде́нствие оте́честву ва́шему испроси́те// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Пере­вод: Сего­дня свет­ло раду­ет­ся Пре­свя­той Бого­ро­ди­цы избран­ный город и с ним все кон­цы зем­ли Вла­ди­мир­ской тор­же­ству­ют, празд­нуя память Бого­п­ро­слав­лен­но­го вели­ко­го собра­ния свя­тых, в подви­гах Пра­во­слав­ной веры издрев­ле в уде­ле этом Богу уго­див­ших, и к ним с любо­вью взы­ва­ют: «О уди­ви­тель­ные молит­вен­ни­ки ко Хри­сту Богу, вен­ца­ми пре­яр­ки­ми от Него увен­чан­ные, мир и бла­го­ден­ствие Оте­че­ству ваше­му испро­си­те и душам нашим вели­кую милость».

Собору Вологодских святых,

глас 8

Я́ко свети́льницы всесве́тлии,/ яви́стеся в преде́лех гра́да Во́логды,/ преподо́бнии отцы́ на́ши, Волого́дстии чудотво́рцы:/ вы бо, крест Христо́в от ю́ности сво­ея́ на ра́мена взе́мше,/ усе́рдно Тому́ после́довали есте́,/ чи́стотою Бо́гови прибли́жившеся,/ от Него́же и чуде́с дарова́нием обогати́стеся;/ те́мже и мы, с ве́рою к вам притека́юще, уми́льно глаго́лем:/ отцы́ преподо́бнии, моли́те Хри­ста́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.

Пере­вод: Как све­тиль­ни­ки пре­яр­кие, яви­лись в пре­де­лах горо­да Волог­ды, пре­по­доб­ные отцы наши, Воло­год­ские чудо­твор­цы, ибо вы, крест Хри­стов с юно­сти на пле­чи свои под­няв, с усер­ди­ем после­до­ва­ли Ему, при­бли­зив­шись к Богу в чисто­те, от Него же и обо­га­ти­лись даром чудо­тво­ре­ний, пото­му и мы, с верою к вам при­хо­дя, в сер­деч­ном сокру­ше­нии гово­рим: «Отцы пре­по­доб­ные, моли­те Хри­ста Бога о спа­се­нии наших душ».

Величание

Велича́ем вас,/ чудотво́рцы на́ши сла́внии Волого́дстии,/ стра­ну́ се́верную луча́ми доброде́телей озари́вшии/ и о́браз спасе́ния ве́рным// светоявле́нно показа́вшии.

Собору всех Волынских святых

При­спе́ день све́тлаго торжества́,/ лю́дии Волы́нстии ра́дуются,/ и с ни́ми вся Росси́йская Це́рковь ликовству́ет/ во псалме́х и пе́ниих, и пе́снех духо́вных,/ днесь бо, я́коже со́лнце незаходи́мое,/ всем воз­сия́ па́мять/ святы́х и Богому́жных уго́дников и чудотво́рцев Волы́нских/ святи́теля Стефа́на чу́днаго,/ иера́рхом Волы́нским первопресто́льника,/ и свята́го благове́рнаго Яропо́лка/, блаже́ннаго страда́льца Богому́жнаго,/ и с ни́ми Амфило́хия, святи́теля Волы́нскаго,/ и победоно́снаго Фео́дора, Остро́жскаго кня́зя Богодарова́ннаго,/ и преподо́бнаго И́ова Поча́евскаго присноблаже́ннаго/, и́хже моли́твами, Го́споди,/ зе́млю оте́ческую на́шу в Правосла́вии и ми́ре утверди́,/ и спа­си́ всех иму́ще ку́пно о нас Моли́твенницу усе́рдную,/ Пресвяту́ю Ма́терь Свою́ Богоро́дицу,/ благода́тне сия́ющую в цельбоно́сней сто­пе́ Свое́й/ и чудотво́рней ико́не на горе́ Поча́евстей/ и заступле́ньми про́чих уго́дников Волы́нския па́ствы,/ Иулиа́нии, блаже́нныя де́вы Ольша́нския,// и свята́го преподобному́ченика Мака́рия, архимандри́та О́вручскаго.

Пере­вод: Настал день свет­ло­го тор­же­ства, люди Волын­ские раду­ют­ся, и с ними вся Рос­сий­ская Цер­ковь лику­ет в псал­мо­пе­ни­ях и пес­но­пе­ни­ях духов­ных, ибо сего­дня, как неза­хо­дя­щее солн­це, всем вос­си­я­ла память свя­тых и Бого­муд­рых угод­ни­ков и чудо­твор­цев Волын­ских: свя­ти­те­ля Сте­фа­на уди­ви­тель­но­го, пер­во­пре­столь­ни­ка иерар­хов Волын­ских, и свя­то­го бла­го­вер­но­го Яро­пол­ка, бла­жен­но­го муче­ни­ка Бого­муд­ро­го, и с ними Амфи­ло­хия, свя­ти­те­ля Волын­ско­го, и побе­до­нос­но­го Фео­до­ра, Острож­ско­го кня­зя Бого­да­ро­ван­но­го, и пре­по­доб­но­го Иова Поча­ев­ско­го веч­нобла­жен­но­го, по их молит­вам, Гос­по­ди, зем­лю оте­че­ства наше­го в Пра­во­сла­вии и мире утверд и, и спа­си всех по молит­вам усерд­ным Пре­чи­стой Мате­ри Сво­ей Бого­ро­ди­цы, бла­го­да­тью сия­ю­щей в пода­ю­щей исце­ле­ния сто­пе Сво­ей и чудо­твор­ной иконе на горе Поча­ев­ской, и защи­той дру­гих слу­жи­те­лей Волын­ской паст­вы, Иули­а­нии, бла­жен­ной девы Оль­шан­ской, и свя­то­го пре­по­доб­но­му­че­ни­ка Мака­рия, архи­манд­ри­та Овручского.

Женам-мироносицам,

глас 2

Мироно́сицам жена́м при гро́бе предста́в А́нгел, вопия́ше:/ ми́ра ме́ртвым суть прили́чна/ Христо́с же истле́ния яви́ся чуждь./ Но возопи́йте: воскре́се Госпо́дь,// подая́й ми́рови ве́лию ми́лость.

Пере­вод: Женам-миро­но­си­цам пред­став у гроб­ни­цы, Ангел вос­кли­цал: «Миро при­ли­че­ству­ет мерт­вым, Хри­стос же явил­ся тле­нию непод­власт­ным; луч­ше воз­гла­си­те: Вос­крес Гос­подь, дару­ю­щий миру вели­кую милость!»

Собору преподобных отцев Киево-Печерских, в Ближних пещерах,

глас 4

Столп огнезра́чный и светоно́сное со́лнце,/ возсия́вшее на горе́ Пече́рстей,/ вели́каго Анто́ния со всем собо́ром Богоно́сных оте́ц/ приво́дим Тебе́, Хри­сте́, в моли́тву,/ и́хже ра́ди мо́лим,/ пода́ждь оби́тели на́шей благода́ть// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Пере­вод: Столп огнен­ный и све­то­нос­ное солн­це, вос­си­яв­шее на горе Печер­ской, вели­ко­го Анто­ния со всем собра­ни­ем Бого­нос­ных отцов пред­став­ля­ем Тебе, Хри­стос, на молит­ву, их же ради молим, подай оби­те­ли нашей бла­го­дать и душам нашим вели­кую милость.

Собору преподобных отцев Киево-Печерских, в Дальних пещерах,

глас 4

Мы́сленное со́лнце и све́тлую луну́,/ первонача́льных Пече́рских,/ со всем собо́ром преподо́бных днесь почти́м,/ ти́и бо, церко́вную твердь озаря́юще,/ просвеща́ют во тьме страсте́й бе́дствующих,/ и подаю́т от Хри­ста́ Бо́га моли́твами свои́ми по́мощь во всех ско́рбех,// и душа́м на́шим про́сят избавле́ния.

Пере­вод: Духов­ное солн­це и слав­ную луну, пер­во­на­чаль­ни­ков Печер­ских, со всем собра­ни­ем пре­по­доб­ных сего­дня почтим, ибо они, оза­ряя небо цер­ков­ное, про­све­ща­ют бед­ству­ю­щих во тьме стра­стей и пода­ют от Хри­ста Бога молит­ва­ми сво­и­ми помощь во всех скор­бях и душам нашим про­сят искупления.

Собору всех преподобных отцев Киево-Печерских,

глас 2

Егда́ снидо́сте во гро́бы/ и саме́х себе́ заключи́сте,/ тогда́, стра́сти умертви́вше плотски́я,/ спогребо́стеся Хри­сту́, Богоно́снии,/ и диа́вольския в подзе́мных разруши́сте огра́ды.// Сего́ ра́ди А́нгели вен­цы́ с Небе́с вам подаю́т.

Пере­вод: Когда собра­лись вы в пеще­рах и самих себя затво­ри­ли, тогда, умерт­вив стра­сти телес­ные, погреб­ли себя со Хри­стом, Бого­нос­ные, и раз­ру­ши­ли там, в пеще­рах, диа­воль­ские сети. Пото­му анге­лы вен­цы с Небес вам подают.

12-ти грекам, строителям Соборной Успенской церкви Киево-Печерской лавры,

глас 3

Преблаже́ннии и Богоно́снии отцы́ на́ши,/ двоенадеся́тице честна́я,/ устрое́нию вели́кия це́ркве Ки́ево-Пече́рския послужи́вшии/ и равноа́нгельным житие́м Бо́гу угоди́вшии/ и Того́ ра́ди дерзнове́ние ве́лие у Него́ стяжа́вшии,/ мо́лим вас приле́жно,// испроси́те душа́м на́шим очище́ние и ве́лию и бога́тую ми́лость.

Пере­вод: Преб­ла­жен­ные и Бого­нос­ные отцы наши, две­на­дцать почтен­ных, устрой­ству вели­кой церк­ви Кие­во-Печер­ской послу­жив­шие и сво­им жити­ем, подоб­ным ангель­ско­му, Богу уго­див­шие и пото­му дерз­но­ве­ние у Него стя­жав­шие, молим вас усерд­но: «Испро­си­те очи­ще­ние для наших душ и вели­кую и бога­тую милость».

Святым угодникам Киево-Печерской Лавры, из среды которых вышли блаженные отцы, основавшие Обитель Почаевскую,

глас 4

При­спе́ день све́тлаго торжества́,/ оби́тель Пече́рская ра́дуется/ и с не́ю благослове́нная Поча́евская Ла́вра ликовству́ет/ во псалме́х и пе́ниих, и пе́снех духо́вных,/ днесь бо, я́коже со́лнце незаходи́мое,/ всем воз­сия́ па́мять/ преподо́бных и Богоно́сных оте́ц Пече́рских,/ от ни́хже во́лею Бо́жиею изыдо́ша/ первонача́льницы и́ноческаго жития́ на горе́ Поча́евстей,/ и́хже моли́твами, Го́споди,/ зе́млю оте́чественную на́шу в Правосла́вии и ми́ре утверди́/ и поми́луй всех, иму́ще ку́пно о нас Моли́твенницу и Засту́пницу усе́рдную,/ Пречи́стую Ма́терь Свою́ Богоро́дицу,/ от лет дре́вних благода́тне сия́ющую в цельбоно́сней сто­пе́ Свое́й/ и чудотво́рней Свое́й ико́не во оби́тели Поча́евстей// в просвеще́ние и спасе́ние душ на́ших.

Пере­вод: Настал день свет­ло­го тор­же­ства, оби­тель Печер­ская раду­ет­ся, и с ней бла­го­сло­вен­ная Поча­ев­ская Лав­ра лику­ет в псал­мо­пе­ни­ях и пес­но­пе­ни­ях духов­ных, ибо сего­дня, как неза­хо­дя­щее солн­це, всем вос­си­я­ла память пре­по­доб­ных и Бого­нос­ных отцов Печер­ских, от них же по воле Божи­ей вышли пер­во­на­чаль­ни­ки мона­ше­ской жиз­ни на горе Поча­ев­ской, по их молит­вам, Гос­по­ди, зем­лю наше­го оте­че­ства в Пра­во­сла­вии и мире утвер­ди и поми­луй всех по молит­вам Защит­ни­цы усерд­ной, Пре­чи­стой Мате­ри Сво­ей Бого­ро­ди­цы, издрев­ле бла­го­да­тью сия­ю­щей в пода­ю­щей исце­ле­ния сто­пе Сво­ей и чудо­твор­ной Сво­ей иконе в оби­те­ли Поча­ев­ской для про­све­ще­ния и спа­се­ния душ наших.

Собору Костромских святых,

глас 4

Днесь град Костро­ма́ вель­ми́ ва́ми хва́лится:/ в преде́лех бо зем­ли́ Костромски́я,/ я́ко зве́зды светоза́рныя, возсия́вше,/ чуде­сы́ свои́ми вся озари́ли есте́/ и ны́не мо́литеся ко Го́споду, отцы́ преблаже́ннии, Генна́дие, Паи́сие, Авраа́мие,/ Иа́кове, Мака́рие и Пахо́мие, со ине́ми мно́гими на́шего кра́я Небе́сными покрови́телями/ за град Костро­му́ и всяк град, и стра­ну́, и лю́ди,/ ве́рою и любо́вию вас почита́ющия,// и о спасе́нии душ на́ших.

Пере­вод: Сего­дня город Костро­ма осо­бо вами гор­дит­ся, ибо в пре­де­лах зем­ли Костром­ской, как звез­ды яркие вос­си­яв, чуде­са­ми сво­и­ми все оза­ри­ли вы, и сей­час моли­тесь ко Гос­по­ду, отцы преб­ла­жен­ные, Ген­на­дий, Паи­сий, Авра­амий, Иаков, Мака­рий и Пахо­мий, с дру­ги­ми мно­ги­ми наше­го края Небес­ны­ми покро­ви­те­ля­ми, о горо­де Костро­ме и вся­ком горо­де, и стране, и людях, с верой и любо­вью вас почи­та­ю­щих, и о спа­се­нии душ наших.

Величание

Ублажа́ем вас,/ преподо́бне о́тче наш Генна́дие/ и всех святы́х отце́в собо́р, Костромска́го кра́я покрови́телей,/ вы бо мо́лите за нас// Хри­ста́ Бо́га на́шего.

Собору Новгородских святых,

глас 4

Пусты́нное житие́ возлюби́вше, преподо́бнии отцы́,/ яви́стеся Новгоро́дстей стране́, я́ко ино́е со́лнце,/ озаря́юще сию́ мо́лниями чуде́с ва́ших,/ и просвеща́ете ве́рою воспева́ющих вам:// ра́дуйтеся, по́стников похва­ло́ и пра́ведных удобре́ние.

Пере­вод: Житие в пусты­ни воз­лю­бив, пре­по­доб­ные отцы, яви­лись Нов­го­род­ско­му краю, как вто­рое солн­це, оза­ря­ю­щее его луча­ми чудес ваших, и про­све­ща­е­те с верой вос­пе­ва­ю­щих вам: «Радуй­тесь, пост­ни­ков честь и пра­вед­ни­ков украшение».

Ин тропарь, глас 8

Я́ко всесве́тлии свети́льницы,/ яви́стеся во стране́ сей,/ святи́телие Новгоро́дстии, преподо́бнии, и Хри­ста́ ра́ди юро́дивии, и вси пра́веднии,/ посто́м насажде́ннии воздержа́нием напая́еми,/ сего́ ра́ди и сподо́бистеся бы́ти прия́телище Бо́жия Ду́ха/ и чуде­са́ де́йствовати,/ моли́те Хри­ста́ Бо́га за вся лю́ди,// спасти́ся душа́м на́шим.

Пере­вод: Как пре­яр­кие све­тиль­ни­ки яви­лись в стране этой, свя­ти­те­ли Нов­го­род­ские, пре­по­доб­ные, и Хри­ста ради юро­ди­вые, и все пра­вед­ные, постом порож­ден­ные, воз­дер­жа­ни­ем вос­пи­тан­ные, пото­му и удо­сто­и­лись быть вме­сти­ли­ща­ми Духа Божия и тво­рить чуде­са, моли­те Хри­ста Бога обо всех людях и о спа­се­нии наших душ.

Собору российских чудотворцев, прославленных свт. Макарием, митр. Московским и всея Руси

глас 3

Пречестна́я вер­сто́, Бо́гом возлю́бленная,/ отцы́ преблаже́ннии, правосла́вию наста́вницы,/ в Небе́сныя оби́тели, я́ко на колесни́це, доброде́тельми взыдо́сте,/ те́плии засту́пницы Ру́сския земли́/ и всем ве́рным сте­но́ и утвержде́ние,/ Хри­сту́ моли́теся// дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Величание

Велича́ем вас,/ святи́и вси ру́сстии чудотво́рцы,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ вы бо мо́лите за нас// Хри­ста́ Бо́га на́шего.

Собору преподобных Оптинских старцев,

глас 6

Правосла́вныя ве́ры свети́льницы,/ мона́шества непоколеби́мии столпи́,/ зем­ли́ Росси́йския уте́шителие,/ преподо́бнии ста́рцы О́птинстии,/ любо́вь Христо́ву стяжа́вши/ и ду́ши своя́ за ча́да полага́вши,/ моли́теся ко Го́споду,/ да утверди́т земно́е Оте́чество ва́ше в Правосла́вии и благоче́стии// и спасе́т ду́ши на́ши.

Пере­вод: Пра­во­слав­ной веры све­тиль­ни­ки, мона­ше­ства непо­ко­ле­би­мые стол­пы, зем­ли Рос­сий­ской заступ­ни­ки, пре­по­доб­ные стар­цы Оптин­ские, любовь Хри­сто­ву стя­жав­шие и жиз­ни свои за чада отда­вав­шие, моли­тесь ко Гос­по­ду, да утвер­дит зем­ное Оте­че­ство ваше в пра­во­сла­вии и бла­го­че­стии и спа­сет души наши.

Свв. отцам I‑го Вселенского Собора,

глас 8

Препросла́влен еси́, Хри­сте́ Бо́же наш,/ свети́ла на зем­ли́ отцы́ на́ша основа́вый,/ и те́ми ко и́стинней ве́ре вся ны наст́авивый,// Многоблагоутро́бне, сла́ва Тебе́.

Пере­вод: Пре­п­ро­слав­лен Ты, Хри­сте Боже наш, как све­ти­ла на зем­ле отцов наших утвер­див­ший, и ими на путь истин­ной веры всех нас напра­вив­ший, Мно­го­мило­сти­вый, сла­ва Тебе!

Свв. отцам 6‑ти Вселенских Соборов,

глас 8

Препросла́влен еси́, Хри­сте́ Бо́же наш,/ свети́ла на зем­ли́ отцы́ на́ша основа́вый/ и те́ми ко и́стинней ве́ре вся ны наста́вивый,// Многоблагоутро́бне, сла́ва Тебе́.

Пере­вод: Пре­п­ро­слав­лен Ты, Хри­сте Боже наш, как све­ти­ла на зем­ле отцов наших утвер­див­ший и ими на путь истин­ной веры всех нас напра­вив­ший, Мно­го­мило­сти­вый, сла­ва Тебе!

Свв. отцам VII-го Вселенского Собора,

глас 8

Пречи́стому о́бразу Тво­е­му́ покланя́емся, Благи́й,/ прося́ще проще́ния прегреше́ний на́ших, Хри­сте́ Бо́же:/ во́лею бо благоволи́л еси́ пло́тию взы́ти на Крест,/ да изба́виши я́же созда́л еси́ от рабо́ты вра́жия./ Тем благода́рственно вопие́м Ти:/ ра́дости испо́лнил еси́ вся, Спа́се наш,// прише́дый спа­сти́ мир.

Пере­вод: Пре­чи­сто­му обра­зу Тво­е­му покло­ня­ем­ся, Бла­гой, про­ся про­ще­ния согре­ше­ний наших, Хри­сте Боже. Ибо доб­ро­воль­но бла­го­во­лил Ты взой­ти пло­тью на Крест, что­бы изба­вить создан­ных Тобою от раб­ства вра­гу. Пото­му мы бла­го­дар­но взы­ва­ем Тебе: «Радо­стью Ты напол­нил все, Спа­си­тель наш, при­шед­ший спа­сти мир!»

Собору Радонежских святых,

глас 4

Днесь све́тло пра́зднуем, ве́рнии лю́дие,/ пресла́вныя Тро́ицкия оби́тели торжество́:/ се бо ве́лий собо́р святы́х чудотво́рцев Ра́донежских,/ я́ко ди́вныя пти́цы небе́сныя,/ явля́ет нам Це́рковь Росси́йская,/ стезя́ми честна́го их жития́ ше́ствовати всех призыва́ющи,/ к ни́мже, с ве́рою и любо́вию притека́юще, воззове́м:/ моли́теся о нас ко Пресвяте́й Тро́ице,/ преподо́бнии отцы́ на́ши с Богоно́сным а́ввою Се́ргием,/ мир ми́рови дарова́ти// и душа́м на́шим ве́лия ми́лости.

Пере­вод: Сего­дня свет­ло празд­ну­ем, веру­ю­щие люди, пре­слав­ной Тро­иц­кой оби­те­ли тор­же­ство, ибо вели­кий собор свя­тых чудо­твор­цев Радо­неж­ских, как уди­ви­тель­ных птиц небес­ных, явля­ет нам Цер­ковь Рос­сий­ская, при­зы­вая всех идти путя­ми почи­та­е­мо­го их жития, к ним же с верой и любо­вью обра­ща­ясь, воз­зо­вем: «Моли­тесь о нас ко Пре­свя­той Тро­и­це, пре­по­доб­ные отцы наши с Бого­нос­ным аввой Сер­ги­ем, мир даро­вать миру и душам нашим вели­кие милости».

Величание

Велича́ем вас,/ вси святи́и зем­ли́ Ра́донежския,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ вы бо мо́лите за нас/ Хри­ста́ Бо́га на́шего.

Всем святым, в земли Российской просиявшим,

глас 8

Я́коже плод кра́сный Тво­е­го́ спаси́тельнаго се́яния,/ зем­ля́ Росси́йская прино́сит Ти, Го́споди, вся святы́я, в той просия́вшия./ Тех моли́твами в ми́ре глубо́це// Це́рковь и стра­ну́ на́шу Богоро́дицею соблю­ди́, Многоми́лостиве.

Пере­вод: Как плод пре­крас­ный Тво­е­го спа­си­тель­но­го посе­ва, зем­ля Рос­сий­ская при­но­сит Тебе, Гос­по­ди, всех свя­тых, в ней про­си­яв­ших. Их моль­ба­ми и хода­тай­ством Бого­ро­ди­цы Цер­ковь и стра­ну нашу в мире глу­бо­ком сохра­ни, Многомилостивый.

Величание

Ублажа́ем вас,/ чудотво́рцы на́ши сла́внии,/ зе́млю Ру́сскую доброде́тельми ва́шими озари́вшии/ и о́браз спасе́ния нам// светоявле́нно показа́вшии.

Новомученикам и исповедникам Российским,

глас 4

Днесь ра́достно лику́ет Це́рковь Ру́сская,/ прославля́ющи новому́ченики и испове́дники своя́:/ святи́тели и иере́и,/ ца́рственныя страстоте́рпцы,/ благове́рныя кня́зи и княги́ни,/ преподо́бныя му́жи и жены́/ и вся правосла́вныя христиа́ны,/ во дни гоне́ния безбо́жнаго/ жизнь свою́ за ве́ру во Хри­ста́ положи́вшия/ и кро­вь­ми́ и́стину соблю́дшия./ Тех предста́тельством, долготерпели́ве Го́споди,/ стра­ну́ на́шу в Правосла́вии сохрани́// до сконча́ния ве́ка.

Пере­вод: Сего­дня радост­но тор­же­ству­ет Цер­ковь Рус­ская, как матерь про­слав­ляя сво­их чад — ново­му­че­ни­ков и испо­вед­ни­ков: свя­ти­те­лей и иере­ев, цар­ствен­ных стра­сто­терп­цев, бла­го­вер­ных кня­зей и кня­гинь, пре­по­доб­ных мужей и жен и всех пра­во­слав­ных хри­сти­ан, во дни гоне­ний без­бож­ных жизнь свою за веру во Хри­ста отдав­ших и кро­вью исти­ну сохра­нив­ших. Их защи­той, дол­го­тер­пе­ли­вый Гос­по­ди, стра­ну нашу в Пра­во­сла­вии сохра­ни до скон­ча­ния времен.

Святителям Ростовским,

глас 4

Святи́телие прему́дрии,/ па́ствы ва́шея учи́телие богопросвеще́ннии,/ ве́ру ева́нгельскую в лю́дех преумно́жившии,/ люб­ве́ Небе́сныя на зем­ли́ достоподража́тельнии о́брази,/ лю́ди стра­ны́ Росто́вския и Яросла́вския приобща́вшии спасе́нию,/ служи́телие вои́стинну Бо́жии/ и соприча́стницы апо́столов досто́йнии яви́лися есте́,/ Лео́нтие священному́чениче, Иса́ие, Игна́тие, Иа́кове, Фео́доре/ и златослове́сниче Росси́йский Дими́трие,/ Хри­ста́ Бо́га моли́те/ о архиере́ех, на престо́ле ва́шем прее́мницех,/ о лю́дех, благоче́стно вас почита́ющих,/ о стране́ на́шей правосла́вней// и о всей Христо́вей Це́ркви.

Пере­вод: Свя­ти­те­ли пре­муд­рые, паст­вы вашей про­све­щен­ные Богом учи­те­ля, пре­умно­жив­шие в людях Еван­гель­скую веру, достой­ные под­ра­жа­ния при­ме­ры Небес­ной люб­ви на зем­ле, при­об­щав­шие людей Ростов­ской и Яро­слав­ской зем­ли ко спа­се­нию, истин­ные слу­жи­те­ли Божии и вер­ные после­до­ва­те­ли апо­сто­лов, свя­щен­но­му­че­ник Леон­тий, Иса­ия, Игна­тий, Иаков, Фео­дор и зла­то­уст рос­сий­ский Димит­рий, Хри­ста Бога моли­те об архи­ере­ях, пре­ем­ни­ках ваших на пре­сто­ле, о людях, бла­го­че­сти­во вас почи­та­ю­щих, о стране нашей Пра­во­слав­ной и о всей Церк­ви Христовой.

Собору Ростово-Ярославских святых,

глас 4

О, благоче́стный собо́ре,/ о лю́дие избра́ннии,/ святи́телие преподо́бнии и пра́веднии,/ и благове́рнии гра́ждане росси́йстии,/ я́ко зве́зды, на тве́рди церко́вней/ стра­ны́ Росто́вския и Яросла́вския к Бо́гу предста́телие,/ велича́ем с любо́вию вас, по пло́ти на́ших сро́дников,/ вы же моли́теся дарова́ти мир стране́ и Це́ркви на́шей,/ благослове́ние и ми́лость Бо́жию всем лю́дем,/ всепроще́ние и спасе́ние,// хода́таи бо есте́ при́снии о нас ко Святе́й Тро́ице.

Пере­вод: О бла­го­че­сти­вое собра­ние, о избран­ные люди, свя­ти­те­ли пре­по­доб­ные и пра­вед­ные, и бла­го­вер­ные граж­дане Рос­сий­ские, как звез­ды, на небо­склоне цер­ков­ном, зем­ли Ростов­ской и Яро­слав­ской заступ­ни­ки перед Богом, про­слав­ля­ем с любо­вью вас, наших род­ствен­ни­ков по пло­ти, вы же моли­тесь даро­вать мир стране и Церк­ви нашей, бла­го­сло­ве­ние и милость Божию всем людям, пол­ное про­ще­ние и спа­се­ние, ибо вы хода­таи посто­ян­ные о нас ко Свя­той Троице.

Собору Рязанских святых,

глас 8

Святи́и вси в зем­ли́ Ряза́нстей и Му́ромстей просия́вшии,/ при́снии на́ши моли́твенницы и засту́пницы,/ моли́те Влады́ку Хри­ста́ Бо́га на́шего// мир вселе́нней дарова́ти и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Пере­вод: Все свя­тые, в зем­ле Рязан­ской и Муром­ской про­си­яв­шие, посто­ян­ные наши молит­вен­ни­ки и заступ­ни­ки, моли­те Вла­ды­ку Хри­ста Бога наше­го даро­вать все­лен­ной мир и душам нашим вели­кую милость.

Семи отрокам Ефесским,

глас 4

Ве́лия ве́ры чудесе́,/ в пеще́ре, я́ко в черто́зе ца́рском,/ святи́и сед­мь о́троцы пребы́ша,/ и умро́ша без тли,/ и по мно́зех вре́менех воста́ша, я́ко от сна,/ во увере́ние воскресе́ния всех челове́ков.// Тех моли́твами, Хри­сте́ Бо́же, поми́луй нас.

Пере­вод: Вели­кие чуде­са веры: в пеще­ре, как в цар­ском двор­це, свя­тые семь отро­ков пре­бы­ва­ли и умер­ли без тле­ния, и после мно­гих лет вос­ста­ли, как ото сна, что­бы удо­сто­ве­рить в вос­кре­се­нии всех людей. По их молит­вам, Хри­сте Боже, поми­луй нас.

Собору Сербских святых,

глас 4

Первосвяти́телие Богоно́снии, отцы́ на́ши,/ я́ко просвети́телие се́рбстии,/ святи́и первопа́стырие и патриа́рси,/ и́стиннии храни́телие апо́стольских преда́ний,/ стол­пи́ непоколеби́мии,/ Правосла́вия наста́вницы,/ Влады́ку всех Хри­ста́ моли́те/ мир вселе́нней дарова́ти// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Собору Сибирских святых,

глас 3

Це́ркве Христо́вы свети́льницы,/ всея́ Росси́и украше́ние,/ святи́и вси, в зем­ли́ Сиби́рстей просия́вши,/ Влады́ку всех моли́те/ мир вселе́нней дарова́ти// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Пере­вод: Церк­ви Хри­сто­вой све­тиль­ни­ки, всей Рос­сии укра­ше­ние, все свя­тые, в зем­ле Сибир­ской про­си­яв­шие, Вла­ды­ку всех моли­те даро­вать все­лен­ной мир и душам нашим вели­кую милость.

Величание

Велича́ем вас,/ святи́и вси в зем­ли́ Сиби́рстей просия́вшии,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ вы бо мо́лите за нас// Хри­ста́ Бо́га на́шего.

Собору Смоленских святых,

глас 4

Собо́ре святы́х зем­ли́ Смоле́нския,/ вода́ми свяще́ннаго Дне­пра́ омове́нныя,/ святи́телие, преподо́бнии, страстоте́рпцы и благове́рнии,/ апо́стольскую ве́ру соблю́дшии,/ се ны́не, Святе́й Тро́ице с Богоро́дицею и ли́ки Безпло́тных предстоя́ще,/ вода́ми благоче́стия зе́млю Ру́сскую напая́ете,/ да́рующе правосла́вным по́мощь Небе́сную/ во утвержде́ние ве́ры// и спасе́ние душ на́ших.

Пере­вод: Собра­ние свя­тых зем­ли Смо­лен­ской, вода­ми свя­щен­но­го Дне­пра омо­вен­ные, свя­ти­те­ли, пре­по­доб­ные, стра­сто­терп­цы и бла­го­вер­ные, апо­столь­скую веру сохра­нив­шие, сей­час Свя­той Тро­и­це с Бого­ро­ди­цей и Ангель­ски­ми чина­ми пред­сто­я­щие, вода­ми бла­го­че­стия зем­лю Рус­скую вы пои­те, даруя пра­во­слав­ным помощь Небес­ную для укреп­ле­ния веры и спа­се­ния душ наших.

Собору Тверских святых,

глас 4

И́же в зем­ли́ Тверско́й просла́вльшиися,/ святи́телие, му́ченицы,/ преподо́бнии, пра́веднии/ и вси святи́и,/ ве́рою, по́двиги благоче́стия,/ любо́вию, кро́тостию, сло́вом и житие́м/ Бо́гу благоугоди́вшии/ и вен­цы́ нетле́ния и сла́вы украси́вшиися,/ моли́те Хри­ста́ Бо́га на́шего/ дарова́ти мир стране́ на́шей// и душа́м на́шим в ми́ре спасти́ся.

Пере­вод: В зем­ле Твер­ской про­сла­вив­ши­е­ся свя­ти­те­ли, муче­ни­ки, пре­по­доб­ные, пра­вед­ные и все свя­тые, верой, подви­га­ми бла­го­че­стия, любо­вью, кро­то­стью, сло­вом и жити­ем Богу бла­го­уго­див­шие и вен­ца­ми нетле­ния и сла­вы укра­сив­ши­е­ся, моли­те Хри­ста Бога наше­го даро­вать мир стране нашей и душам нашим в мире спастись.

Величание

Велича́ем вас,/ стра­ны́ Тверски́я покрови́тели,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ вы бо мо́лите о нас// Хри­ста́, Бо́га на́шего.

Собору Тульских святых,

глас 2

Наста́ де́нь све́тлаго торжества́,/ зем­ля́ на́ша ра́дуется,/ и с не́ю Це́рковь Христо́ва весели́тся,/ в прославле́нии Собо́ра Туль­ских святы́х, Бо́гу угоди́вших,/ к ни́м же мы́ притека́юще, взыва́ем си́це:/ о, пресла́внии сро́дницы на́ши,/ моли́те Хри­ста́ Бо́га дарова́ти ми́ру ми́р,/ Оте́честву благоде́нствие,// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Пере­вод: Настал день свет­ло­го празд­ни­ка, зем­ля наша раду­ет­ся, и с ней Цер­ковь Хри­сто­ва тор­же­ству­ет, про­слав­ляя собра­ние Туль­ских свя­тых, Богу уго­див­ших, к ним же мы обра­ща­ясь, взы­ва­ем так: «О чудес­ные сооте­че­ствен­ни­ки наши, моли­те Хри­ста Бога даро­вать миру мир, Оте­че­ству бла­го­ден­ствие и душам нашим вели­кую милость».

Величание

Велича́ем вас,/ святи́и вси, в зем­ли́ Ту́льстей просия́вшии,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ вы бо мо́лите о нас/ Хри­ста́ Бо́га на́шего.

Величание (святым воинам, на Куликовом поле за веру и Отечество души свои положившим)

Велича́ем вас,/ святы́й благове́рный кня́же Дими́трие и му́ченицы-во́ини,/ и почита́ем честну́ю па́мять ва́шу,/ вы бо на по́ле Кулико́ве за ве́ру и Оте́чество ду́ши своя́ положи́вше,/ по́двигом люб­ви́ зе́млю Росси́йскую просла́вили е́сте.

Собору преподобных отцев Хиландарского монастыря,

глас 4

Отцы́ на́ши Богоблаже́ннии,/ Афо́нстии подви́жницы,/ Хиланда́рстии свети́льницы,/ непоколеби́мии стол­пи́ Правосла́вия,/ и́стиннии наста́вницы ева́нгельских преда́ний,/ Влады́ку всех, Хри­ста́, моли́те/ мир вселе́нней дарова́ти// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Величание

Велича́ем вас,/ святи́телие Христо́вы,/ и чтим всечестны́й собо́р ваш,/ вы бо мо́лите за нас// Хри­ста́ Бо́га на́шего.

Собору новомучеников Христовых во взятии Царьграда пострадавших,

глас 3

Но́вии му́ченицы,/ дре́внюю пре́лесть тве́рдым боре́нием низложи́вшии,/ вознесо́ша ве́ру правосла́вных,/ беззако́нное бо служе́ние уничижи́вше,/ дерзнове́нно Хри­ста́ пропове́даша,/ Бо́га соверше́нна,/ и ны́не непреста́нно мо́лятся// дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *